kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۷۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
با تصویب شورای رقابت

قیمت 8 محصول ایران خودرو تا 48 درصد افزایش یافت

در راستای تعیین نرخ جدید محصولات شرکت‌های خودروساز از سوی شورای رقابت، این شورا قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو را ابلاغ کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال تعیین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا بر اساس دستورالعمل مصوب شورای رقابت، قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو با افزایش چهار تا 48 درصدی از سوی شورا به این خودروساز ابلاغ شد.
بر این اساس، قیمت هر دستگاه پژو پارس اتوماتیک TU5 با رشد 32 درصدی معادل 105 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است. همچنین قیمت هایما توربو S5 با بیشترین رشد قیمت (48 درصد) معادل 223 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است.
قیمت دنا پلاس نیز کمترین میزان رشد را داشته و با افزایش چهار درصدی، معادل 93 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است.
این محصولات تا پیش از این مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نبودند و قیمت آنها مستقیماً توسط خودروساز تعیین می‌‌شد.
تجربه نشان داده قیمت‌های ابلاغی شورای رقابت از سوی خودروسازان مورد بازنگری قرار می‌گیرد و هزینه‌هایی مانند بیمه، مالیات و شماره‌گذاری به آن اضافه می‌شود.
پیش فروش 45 هزار خودروی جدید
این روزها بحث محافل مختلف، پیش ثبت‌نام برای فروش 15 هزار خودروی ایران خودرو و سایپا به مناسبت عید سعید فطر است. شرایطی که برای پیش ثبت‌نام مقرر شده، مردم را امیدوار کرده که در غیاب دلالان، صاحب خودرو شوند.
اما در مرحله دوم این پیش‌ثبت‌نام‌ها، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از پیش فروش 45 هزار دستگاه از محصولات این خودروساز از هفته آینده خبر داد.
فرشاد مقیمی در حاشیه بازدید معاونان وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی از نمایشگاه نظام پیشنهادات کارکنان ایران خودرو در مورد روند تولید در این خودروساز گفت: با وجود محدودیت‌های بین‌المللی، در اردیبهشت‌ماه امسال، رکورد تولید در ایران خودرو با تولید 51 هزار دستگاه خودرو شکسته شد.
وی خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که وزارت صمت در نظر گرفته، سعی بر این است که خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مورد خودروهای ناقص کف کارخانه اظهار کرد: بعضی از این خودروها یک تا دو قطعه کسری دارند که با ترخیص قطعات از گمرک جمهوری اسلامی ایران،‌ خودروها تکمیل و تحویل مشتریان خواهند شد.
مقیمی از کاهش تعداد تعهدات معوق خبر داد و گفت: تعداد تعهدات معوقه به مشتریان به 30 هزار دستگاه رسیده است که در بازه زمانی یک تا دو ماهه به مردم تحویل می‌دهیم.