kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص):

1500 مسکن رایگان برای نیازمندان می‌سازیم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از تحویل هزار و 500 واحد مسکونی به بهزیستی تا پایان امسال خبر داد.





به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید محمد در مراسم امضای تفاهمنامه سه جانبه با بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی برای ساخت مسکن افراد دارای معلولیت و بانوان سرپرست خانواده اظهار کرد: سال گذشته تفاهمنامه‌ای برای ساخت 15 هزار مسکن جهت خانوارهای دارای دو معلول امضا شد. امسال در فاز اول از این تعداد هزار و 500 واحد عملیاتی شده که تا پایان سال تحویل سازمان بهزیستی می‌شود.
وی با بیان اینکه 25 درصد سرمایه‌گذاری ساخت 15 هزار واحد توسط قرارگاه تأمین می‌شود گفت: با اتمام فاز یک عملیات اجرایی سایر فازها را اجرایی خواهیم کرد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه 50 میلیارد تومان از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این تفاهمنامه توسط ستاد اجرایی فرمان امام تامین می‌شود، افزود: برای ساخت این واحدها چنانچه مددجو زمین نداشته باشد بنیاد مسکن در هر جایی که زمین داشته باشد آن را به صورت رایگان اختصاص خواهد داد. احتمالا از هزار و 500 واحد 500 تا 600 نفر زمین رایگان دریافت خواهند کرد.
محمد ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ابرپروژه‌های مختلفی را در سطح کشور اجرا می‌کند. در مأموریت جدیدی که برای قرارگاه تعریف کرده ایم به وضع محرومان در سراسر کشور رسیدگی خواهیم کرد.
علیرضا تابش، رئیس‌بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این جلسه خاطر نشان کرد: اگر امکان دریافت تسهیلات با سود چهار درصد برای افراد معلول و بانوان سرپرست خانواده وجود داشته باشد ما این وام را در اختیار آنها قرار‌داده تا بتوانند زیربنای واحد مسکونی را افزایش دهند.
وحید قبادی دانا رئیس‌سازمان بهزیستی نیز در این مراسم با یادآوری اینکه این سازمان با مشارکت دستگاه‌های مختلف برای مددجویان مسکن می‌سازد گفت: در این رابطه طی 16 ماه اخیر ساخت 21 هزار واحد تسهیل شده است. در این زمینه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، وزارت راه و خیرین مسکن ساز مشارکت خوبی داشته ایم. همچنین از ظرفیت نیروی زمینی سپاه و ستاد محرومیت‌زدایی سپاه برای ساخت مسکن در مناطق خاص استفاده کرده‌ایم.