kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹

مسابقه بیکاری و گرسنگی میان آمریکا، انگلیس و فرانسه(خبر ویژه)

موج بیکاری، ورشکستگی و گرسنگی بر اثر شیوع کرونا، در آمریکا و انگلیس و فرانسه رو به وخامت است.


طبق آخرین  آمار و در حالی که شمار بیکاران در آمریکا از مرز 40 میلیون نفر هم گذشته، نیویورک تایمز در گزارشی تصریح کرد: به گرسنگی در آمریکا به ویژه در میان کودکان رو به تشدید است.
این روزنامه نوشت: گرسنگی در میان کودکان آمریکایی‌ به شکل‌ بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. با این حال، برنامه اضطراری که کنگره آمریکا در دو ماه پیش برای کمک به کودکان گرسنه در این کشور ارائه کرد تنها بخش کوچکی از 30 میلیون کودک آمریکایی را که قرار بود مشمول این برنامه شوند تحت پوشش قرار داده است.
براساس تحلیل‌ها و بررسی‌های انجام شده توسط نیویورک‌تایمز، تا 15 مارس تنها حدود 15 درصد کودکان واجد شرایط موفق شده‌ بودند این بسته‌های حمایتی را دریافت کنند.
میلیون‌ها خانواده‌ همچنان در انتظار هستند طی هفته‌های آینده این کمک‌ها را دریافت کنند. با این حال، هنوز 16 ایالت منتظر تایید دولت فدرال برای شروع پرداخت‌ها هستند.
براساس تحلیل‌ها و بررسی‌ها، تا 15 ماه مه، در ایالت‌های مختلف آمریکا تنها برای حدود 4/4 میلیون کودک کارت اعتباری صادر شده است.
طبق آمار رسمی، از هر 4 نفر آمریکایی شاغل، یک نفر شغل خود را از دست داده است. در انگلیس هم روزنامه‌ گاردین تاکید کرد در اثر وخامت اوضاع اقتصادی، نیمی از مردم این کشور ورشکسته شده‌اند.
گاردین نوشت: همه‌گیری کرونا موجب شده بخشی از مردم حتی نتوانند صورتحساب‌های زندگی روزمره خود را بپردازند.
گاردین می‌نویسد: اگر زمانی از مردم انگلیس خواسته می‌شد تا فقط یک روز در سال، کالاهای غیرضروری نخرند، مسخره به نظر می‌رسید، اما اکنون کرونا موجب شده بخشی از جمعیت این کشور، روزها بدون خرید حتی کالاهای ضروری،  به سر برند. شماری از مردم انگلیس دیگر به یاد نمی‌آورند آخرین بار چه زمان باک خودرو را پر کردند، بلیت قطار یا هواپیما خریدند، مبل جدید سفارش دادند و بدین ترتیب، روزهایی بر شماری از مردم انگلیس گذشته است که حتی یک پنس خرید نکرده‌اند براساس یک پژوهش، 25 درصد از مردم انگلیس، حتی سال‌ها پس از پایان همه‌گیری جاری نیز قادر نخواهند شد همچون سالیان قبل خرج کنند.
از سوی دیگر شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد که نرخ بیکاری در فرانسه به بالاترین حد تاریخ خود رسیده است.
براساس این گزارش، ویروس کرونا شرایط را برای مقامات فرانسوی سخت کرده است. از سه ما پیش تاکنون فرانسه روند نزولی در اقتصاد داشته و نرخ بیکاری در ماه آوریل به بالاترین سطح و به رقم انفجاری 22/6 درصد رسید که بی‌سابقه است. بیش از 4 میلیون و 500 هزار فرانسوی در حال حاضر بیکار هستند.
خبرنگار فرانس 24 در گزارشی تصریح کرد: «این نرخ بیکاری بالا، تاریخی است و بیکاری در بالاترین سطح بعد از سال 1996 قرار دارد. در ماه آوریل بیش از 843 هزار نفر بر شمار متقاضیان کار افزوده شد. از این پس فرانسه دارای 5 میلیون و 575 هزار بیکار خواهد بود که هیچ‌گونه فعالیت شغلی ندارند.