kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
رئیس‌ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره):

مراسم ۱۴ خرداد در حرم امام راحل برگزار نمی‌شود/پخش زنده سخنرانی رهبر معظم انقلاب از صداوسیما

بنا به توصیه‌های پزشکی و به تبعیت از سیره امام(ره) که بسیار مقید به دستورات پزشکی بودند، مراسم ۱۴ خرداد در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی لغو شد.





محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره)، دیروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب، گفت: قرار بود سی‌ویکمین سالگرد بزرگداشت امام با حضور بسیار گسترده ‌خیل عظیم زائران از سراسر کشور و دنیا برگزار شود، به همین دلیل، قبل از سال ۹۹ جلسات ستادی برگزار شد و دغدغه این را داشتیم که چگونه به این تقاضای فزاینده حضور مردم پاسخ دهیم.
انصاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: بنا به توصیه‌های پزشکی و به تبعیت از سیره امام که بسیار مقید به دستورات پزشکی بودند مراسم ۱۴ خرداد را در حرم مطهر ملغی کردیم و متأسفیم که هزاران نفر بلکه صدها هزارنفر از شیفتگان امام در ۱۴ خرداد از زیارت مرقد امام و استماع سخنان رهبر فرزانه انقلاب محروم شدند.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) درباره برنامه‌های بزرگداشت ارتحال امام راحل گفت: این بشارت را به مردم عزیز ایران می‌دهم که رهبر معظم انقلاب روز ۱۴ خرداد به صورت زنده از طریق صداوسیما، فضای مجازی و بلندگوی مساجد و هیئات با مردم سخن می‌گویند.
وی ادامه داد: در مناطق سفید سراسر کشور که اجتماع مجاز است با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای استانی، برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد. همچنین در برخی کشورهای اسلامی مثل لبنان و عراق برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد.
انصاری با بیان اینکه از روز ۱۳ خرداد، برنامه‌هایی در راستای محرومیت‌زدایی کلید خواهد خورد، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام، مرحله دوم حماسه مواسات را از حرم امام آغاز و ۴ میلیون بسته مواد پروتئینی را در سراسر کشور توزیع خواهد کرد.
به گزارش حوزه، وی افزود: قرارداد ایجاد ۱۸۰ هزار شغل برای آسیب‌دیدگان کرونا از طرف ستاد فرمان امام و هفت بانک در روز ۱۳ خرداد امضاء می‌شود. همچنین برای سه هزار و پانصد خانواده محروم دارای دو معلول، مسکن ساخته خواهد شد.