kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۴۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸

رعایت ضوابط بهداشتی در کیش الزامی است


 
  کیش – خبرنگار کیهان:
معاون سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا، ساکنان جزیره کیش بدون ماسک حق حضور در مجامع عمومی را ندارند.
مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی کیش ضمن هشدار نسبت به رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و تبعات آن افزود: در راستای حکم صادر شده از سوی دادستان کیش به معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تحت عنوان ضابط قضایی با افرادی که ضوابط بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی خواهد شد.
 وی اعلام کرد: اصنافی که موازین بهداشتی را رعایت نکنند ضمن اینکه به مدت یک ماه از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد به عنوان متخلف برای آگاهی عموم مردم اطلاع رسانی می‌شود.
 وی گفت :پوشش ماسک به عنوان یکی از راهکارهای موثر از شیوع بیماری کرونا مورد تاکید شورای سلامت کیش است و در همین راستا مدیران بازارهای کیش باید همراه با رعایت تمامی نکات بهداشتی، ضدعفونی روزانه و ورود تمامی افراد با «پوشش ماسک» و غرفه داران با حفاظت فردی شامل «ماسک و دستکش» در محل کار خود در بازارها حضور داشته باشند که این امر اکنون با حضور مجددگردشگران جدی گرفته نمی‌شود.
خانزادی با ‌اشاره به اینکه در سه ماه گذشته کسب و کارها در جزیره کیش متحمل خسارات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا شده گفت: قصد داریم امسال جشنواره تابستانی را برگزار کنیم تا بخشی از خسارات وارد شده جبران شود، ولی در صورت رعایت نکردن ضوابط بهداشتی شوک دوم بر اقتصاد جزیره وارد می‌شود و ضرر آن متوجه تمام ساکنان و فعالان اقتصادی جزیره کیش خواهد شد.
مصطفی خانزادی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با عدم رعایت ضوابط بهداشتی و تحت تاثیر قرار گرفتن سلامت ساکنان جزیره کیش، شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها، و مراکز تجاری و گردشگری تعطیل خواهند شد و خسارات اقتصادی بدی را به دنبال خواهد داشت.
خانزادی اظهار داشت: با رعایت ضواب بهداشتی برگزاری جشنواره تابستانی می‌تواند یک امید در رونق اقتصادی جزیره کیش باشد در غیر این صورت آژیر قرمز در این منطقه به صدا در خواهد آمد و ما مجبوریم بر خلاف میل باطنی تمام پروازها را به مقصد کیش تعطیل کنیم و محدودیت‌ها از نو اعمال شود.
خانزادی به راه اندازی پلکانی ایرلاین‌ها از ۲۵ اردیبهشت به صورت آزمایشی و از ابتدای خرداد به طور رسمی به مقصد کیش‌اشاره کرد و اظهار داشت: با سفید اعلام شدن جزیره کیش تمام ساکنین و گردشگران تصور کردند دیگر از کرونا خبری نیست، متاسفانه علی رغم تاکیدات بسیار زیاد ضوابط بهداشتی را رعایت نکردند.