kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸

10 ویلای غیرمجاز در بیرگان شهرستان کوهرنگ تخریب شد



  شهرکرد- خبرنگار کیهان:
10 ساختمان ویلا در منطقه بیرگان شهرستان کوهرنگ که سازمان آب منطقه‌ای اصفهان آنها را به صورت غیرقانونی احداث کرده بود، با حکم مقامات قضایی تخریب شد.
عبدالرضا علی‌محمدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری افزود: 10 ویلای یاد شده بدون هیچ‌گونه مجوزی و به صورت غیرقانونی در اراضی کشاورزی منطقه بیرگان ساخته شد و دادگاه هم با توجه به این موضوع حکم قطعی تخریب آنها را صادر کرد.
جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ در این مراسم به خبرنگاران گفت: متاسفانه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان یک هزار و 883 مترمربع از اراضی کشاورزی در روستای گل‌آباد بیرگان از توابع دوآب صمصامی در شهرستان کوهرنگ را تصرف و اقدام به ساخت و ساز 10 ویلای مجهز در این اراضی کرده بود.
مسلم پرویزی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بارها به صورت مکتوب و حضوری اعلام کرده بود که ساخت ویلا در اراضی کشاورزی بیرگان و یا هر جای دیگری ممنوع و غیرقانونی است اما متاسفانه نسبت به این موضوع هیچ اعتنایی نکرده بود.
وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ و در نهایت سازمان جهاد کشاورزی استان چهار محال و بختیاری علیه شرکت آب منطقه‌ای به مراجع قضایی شکایت کردند و خواستار تخریب ویلاها شدند و پس از چند سال پیگیری و تلاش سرانجام دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر با عنایت به اینکه این شرکت هیچ‌گونه مجوزی نداشت و از همه مهم‌تر ویلاها در اراضی کشاورزی ساخته شده بودند، حکم تخریب آنها را صادر کرد و به تایید دیوان عالی کشور هم رسید.
الیاس حسن شیخی مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی کوهرنگ افزود: اجازه نخواهیم داد که در اراضی کشاورزی شهرستان کوهرنگ که دارای زمین‌های مرغوب و حاصلخیز برای کشاورزی و باغداری است، ویلاها یا هر نوع بنای دیگری ساخته شود.
وی همچنین اضافه کرد: ایجاد ساختمان‌ها و کارگاه‌هایی که سازمان آب اصفهان برای احداث جاده جایگزین کوهرنگ به بازفت در منطقه چندار بیرگان نیز ایجاد کرده به صورت موقت است و دائمی نیست.
حسن شیخی ادامه داد: با تکمیل و بهره‌برداری از جاده فوق، ساختمان‌ها و کارگاه‌هایی که در اراضی ملی چندار ساخته شده‌اند، تخریب می‌شوند و مردم در این خصوص هیچ نگرانی
نداشته باشند.