kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸

۳۰۸ فرزند دارای پدر خارجی در قزوین شناسنامه ایرانی می‌گیرند



  مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: تصویب آیین‌نامه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی این امکان را فراهم کرد تا ۳۰۸ نفر در استان قزوین بتوانند شناسنامه ایرانی دریافت کنند.
صدیقه ربیعی افزود: این افراد که هم اکنون بیش از ۱۸ سال سن دارند، پرونده درخواست تابعیت آنها در استانداری قزوین تشکیل شده و با موافقت و تصویب هیئت دولت مبنی بر تصویب آیین‌نامه اعطای تابعیت می‌توانند شناسنامه ایرانی بگیرند.
 ربیعی با بیان اینکه ۶۰۷ زن قزوینی با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند، گفت: فرزندان حاصل از این ازدواج حتی در صورت فوت و طلاق مادر می‌توانند تابعیت ایرانی گرفته و از تمام خدمات اجتماعی و سیاسی برخوردار شوند.
به گفته وی، تصویب آیین‌نامه برای اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با همسران خارجی یکی از اقدامات و دستاوردهای بزرگ دولت به شمار می‌رود که در این راه تلاش‌های بسیاری از سوی مسئولان انجام شد.
ربیعی خاطرنشان کرد: بر اساس این آیین‌نامه استانداری‌ها به همراه سازمان ثبت احوال مسئول پیگیری مراحل اعطای تابعیت هستند و در خارج از کشور نیز دفاتر نمایندگی ایران مسئول اجرای این آیین‌نامه خواهند بود.
وی گفت: بیش از ۹۰ درصد پدران خارجی در قزوین از اتباع افغانستان هستند.