kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۴۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵

اخبار کوتاه از فوتبال


 
  گزینه نهایی AFC برای لیگ قهرمانان آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گزینه نهایی خود را برای برگزاری فصل جاری لیگ قهرمانان که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد، انتخاب کرد.روزنامه الریاضیه عربستان به نقل از منابع معتبر درون کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد: AFC در جلسه ویدئویی آینده خود با فدراسیون‌های فوتبال غرب آسیا پیشنهادش مبنی بر از سرگیری رقابت‌های لیگ قهرمانان را به صورت برگزاری دیدارهای مرحله گروهی مثل گذشته و دیدارهای مراحل نهایی در قالب تک بازی ارائه خواهد کرد.بر اساس این گزارش، کنفدراسیون فوتبال آسیا پایان آگوست (شهریور) را برای از سرگیری دیدارهای لیگ قهرمانان انتخاب کرده است. این کنفدراسیون همچنین در جلسه آینده‌اش با فدراسیون‌های عضو درباره سرنوشت لیگ‌های داخلی کشورها به بحث و تبادل‌نظر خواهد پرداخت.جلسه کنفدراسیون فوتبال آسیا با فدراسیون‌های عضو چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.
طعنه مالک باشگاه شهرخودرو به پیروانی
مالک باشگاه شهرخودرو به اظهارات مدیر تیم فوتبال پرسپولیس مبنی بر عشق به فوتبال طعنه زد.فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهر خودرو در واکنش به اینکه به خاطر طلب کردن پول زیاد بابت انتقال یحیی گل محمدی به پرسپولیس بدنام شده است، گفت: من پول طلب نکردم. فقط سه فقره چک گرفتم. سه کاغذ طلب کردم و گرفتم چون هنوز به پول نرسیده است.مالک باشگاه شهرخودرو ادامه داد: همه اعضای باشگاه پرسپولیس می‌گویند این شنبه پول انتقال یحیی گل محمدی پرداخت می‌شود. قبلاً گفته‌ام و بازهم می‌گویم. یا تقویم ما فقط شنبه است یا تقویم پرسپولیس شنبه ندارد.در ادامه پیروانی مدعی شد که در هر شهری که سازمان لیگ بگوید با گل‌گهر، نفت و فولاد بازی می‌کنند که حمیداوی گفت: هزینه این جابه‌جایی در شهرها را چه کسی می‌دهد؟ اگر این هزینه را فدراسیون قبول می‌کند ما هر جایی بگویند بازی می‌کنیم.پیروانی بعد از این اظهار نظر به مالک شهرخودرو تاکید کرد: من فوتبال را مثل شما نمی‌بینم، من فوتبال را عشق می‌بینم که حمیداوی صحبت‌های پیروانی را قطع کرد و به سرپرست پرسپولیس گفت: اتفاقا فوتبال را صنعت و کار اقتصادی می‌بینم. اگر شما فوتبال را عشق می‌بینید لطفا بیاید 10 سال برای تیم من بدون پول و با عشق مربیگری کنید! آقای پیروانی که از عشق به فوتبال صحبت می‌کند لطف کند با 2 گونی عشق برای تیم من بلیت بگیرد تا به تهران سفر کنیم. من پیروانی را دوست دارم ولی با این شرایط نمی‌شود به مسابقات ادامه داد.
ادامه تمرینات ترابزون اسپوربا حضور حسینی
تیم فوتبال ترابزون اسپور با حضور مدافع ایرانی اش تمرینات خود را پیگیری کرد.تیم فوتبال ترابزون اسپور دیروز تمریناتش را پیگیری کرد تا خود برای آغاز مجدد سوپر لیگ ترکیه آماده کند.مجید حسینی، مدافع ملی‌پوش کشورمان بعد از گذراندن دوران مصدومیت دیروز پا به توپ شد و در تمرینات گروهی حضوری فعال داشت.با اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال ترکیه، رقابت‌های لیگ این کشور بعد از چند هفته وقفه از ۲۳ خرداد ماه آغاز می‌شود.
فوتسال آسیا همچنان در بلاتکلیفی
میزبان مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا درخواست کرده است این رقابت‌ها به مردادماه ۱۴۰۰ موکول شود!مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ (که انتخابی جام جهانی فوتسال محسوب می‌شود) قرار بود ابتدا اسفندماه گذشته به میزبانی ترکمنستان برگزار شود اما به خاطر شیوع ویروس کرونا، این رقابت‌ها به ۱۵ تا ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ موکول شد.به تعویق افتادن مسابقات جام جهانی فوتسال (از تابستان امسال به تابستان سال بعد) باعث شد بعضی از کشورهای آسیایی از جمله ایران خواهان برگزاری جام ملت‌های آسیا در اسفندماه ۱۳۹۹ شوند. البته کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز پاسخی به این نامه ایران نداده‌اما نکته عجیب اینجاست که ترکمنستان خواهان تعویق یک ساله جام ملت‌ها شده است.ترکمنستان در مذاکراتش با مسئولان فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست داده است میزبانی در جام ملت‌ها را در مردادماه ۱۴۰۰ انجام بدهد؛ یعنی چند هفته پیش از جام جهانی فوتسال.داوود پرهیزکار رئیس‌کمیته فوتسال ضمن اعلام این خبر، گفت: زمان درخواستی ترکمنستان برای برگزاری مسابقات خیلی دیر است و درست همان مشکلی را دارد که ما امسال با آن داشتیم یعنی فاصله کم جام ملت‌ها و جام جهانی. این درخواست کل برنامه‌های فوتسال را به هم می‌زند.از سوی دیگر، ایران چندی پیش نامه‌ای را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال و اعلام کرد در صورت عدم تمایل ترکمنستان به میزبانی جام ملت‌های آسیا، می‌تواند این رویداد را میزبانی کند.پرهیزکار در این خصوص هم گفت: AFC پاسخ این نامه ما را داد و از اعلام آمادگی ایران تشکر کرد. آنها هم تاکید کردند باید ابتدا درباره میزبانی ترکمنستان به جمع‌بندی برسند و سپس در این مورد تصمیم گیری کنند.