kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵

لیبراسیون: امارات آتش بیار جنگ در سوریه، سودان، لیبی و یمن است

یک روزنامه فرانسوی با انتشار گزارشی، به شدت از سیاست‌های امارات در قبال بحران‌های منطقه انتقاد کرد و نوشت، ابوظبی آتش بیار جنگ در سوریه‌، سودان، یمن و لیبی است.



«لیبراسیون» طی گزارشی نوشت، دوران کرونا باعث نشده است فعالیت‌های بین‌المللی ابوظبی از یمن گرفته تا سوریه، سودان و لیبی کاهش پیدا کند. در ادامه این گزارش آمده است:« رکود اقتصادی به وجود آمده در کشور امارات باعث نشده است به هیچ عنوان از شدت مداخلات این کشور در درگیری‌های خارجی کاسته شود.
در حالی که اکثر کشورهای جهان در قرنطینه قرار دارند ابوظبی همچنان به دنبال مداخله در میدان‌های درگیری بوده و حتی
هم پیمانان بین‌المللی خود را به دلیل دامن زدن به درگیری‌ها ناراضی کرده است. در واقع امارات بر روی آتش درگیری‌های منطقه نفت می‌ریزد.»
این روزنامه فرانسوی تاکید کرد که در یمن یا لیبی طی هفته‌های اخیر درگیری‌ها با وجود درخواست سازمان ملل برای توقف آن در سایه گسترش ویروس کرونا شدت پیدا کرده است. حمایت امارات از طرف‌های درگیر در این جنگ‌ها کاملاً واضح و مشخص است. در ادامه گزارش این روزنامه فرانسوی آمده است:
« همپیمان امارات و فرانسه در لیبی یعنی خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی دچار ناکامی‌های نظامی گسترده‌ای شده است. این شکست‌ها پیش از این نیز تکرار شده بود.
علاوه‌بر درگیری‌های یمن و لیبی، اماراتی‌ها طی سال‌های اخیر مداخلات خود را در بحران‌های منطقه و قاره آفریقا افزایش داده و اقدام به حمایت سیاسی و مالی گسترده از عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور
مصر می‌کند.
امارات طی سال گذشته فشار بسیار زیادی بر ارتش سودان برای تسلیم نشدن در برابر درخواست‌های انقلابیون اعمال
کرده بود.»
روزنامه لیبراسیون تاکید کرد، امارات همچنین کشورهای ساحل آفریقا را به سلاح‌های نظامی تجهیز می‌کند، استراتژی ضد دموکراسی امارات در سایه اقدامات خصمانه همواره عملی می‌شود.