kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد

جزئیات جدید فروش سهام شرکت‌های دولتی

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد: اگر فردی دو بار برای سهام دو میلیونی صندوق‌های واگذاری مالی (یکم) ثبت‌نام کرده باشد، مبلغ اضافه برداشت شده تا ۱۰ روز دیگر به حساب او برمی‌گردد.




پس از تصمیم دولت برای واگذاری اموال دولتی در سال جاری و تمهیدات وزارت اقتصاد در این زمینه مبنی براینکه این سهام‌ها به شکل صندوق‌های واگذاری مالی (یکم) عرضه شوند، پذیره‌نویسی برای خرید این سهام از ۱۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز شد که اولین صندوق آن مربوط به سهام بانک‌های صادرات، ملت، تجارت و بیمه‌های البرز و اتکایی امین بود.
نکته قابل توجه در این زمینه تخفیف ۲۰ درصدی و سقف خرید دو میلیون تومانی است که هر فرد با کد ملی خود می‌تواند از ۱۰ هزار تومان تا سقف دو میلیون تومان سهام دولتی خریداری کند.
اکنون با گذشت یک هفته از اتمام ثبت‌نام برای خرید سهام دولتی، عده‌ای از مردم که به خرید این نوع سهام اقدام کرده بودند، در تماس با ایسنا از بلوکه شدن دو میلیون تومان اضافه از حساب کارگزاری خود، گلایه کرده‌اند.
پس از طرح این موضوع عباس معمارنژاد؛ معاون امور بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی بازگشت دو میلیون اضافه برداشت شده از حساب مردم یا کارگزاری‌هایشان اعلام کرد: خرید سهام دولتی برای هر کد ملی تا سقف دو میلیون تومان تخصیص پیدا می‌کند که اگر افرادی مازاد از این مبلغ از حساب آنها کسر شده باشد، مبلغ اضافی به حساب آنها برمی‌گردد.
وی درباره اینکه چه زمانی این مبلغ اضافه برداشت شده بازپس داده می‌شود؟ پاسخ داد: باید تخصیص‌ها برای خرید این نوع سهام برای هر کد ملی داده شود که معمولا این امر تا ۱۰ روز زمان می‌برد تا تمام تخصیص‌ها صورت گیرد.
معاون امور بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: تمام اطلاعات بانک‌ها در زمینه خرید سهام‌ها به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده شده و پس از پالایش و بررسی این اطلاعات، اگر فردی دوباره ثبت‌نام یا ثبت سفارش کرده باشد و به این علت مبلغ اضافی‌تر از سقف خرید که دو میلیون تومان است، برداشت شده باشد، به حساب فرد مورد نظر باز می‌گردد.