kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
لاریجانی در پیام‌هایی به رئیس ‌مجلس و دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد

آزادی جنوب لبنان مقدمه آزادی تمامی سرزمین‌های‌اشغالی

رئیس ‌مجلس می‌گوید آزادی جنوب لبنان که سرآغاز تحولات مهمی در منطقه بوده است، با نصرت الهی به پیروزی کامل مقاومت اسلامی علیه رژیم‌ اشغالگر قدس و آزادی تمام سرزمین‌های ‌اشغالی منتهی خواهد شد.




علی لاریجانی رئیس ‌مجلس شورای اسلامی با صدور پیام‌هایی جداگانه آزادی سرزمین‌های ‌اشغالی جنوب لبنان را به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و به نبیه بری رئیس ‌مجلس نمایندگان جمهوری لبنان تبریک گفت.
در متن پیام رئیس‌ مجلس به سیدحسن نصرالله آمده است: «خرسندم سالگرد آزادی سرزمین‌های ‌اشغالی جنوب لبنان را به جنابعالی و رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان صمیمانه تبریگ گویم.»
در ادامه این پیام آمده: «بیست سال قبل در پنج می ‌سال 2000 رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان حماسه‌ای آفریدند که با گذشت سال‌ها هنوز رهبران رژیم ‌اشغالگر قدس از یادآوری آن وحشت داشته که معادلات نظامی ـ سیاسی حاکم بر منطقه را دگرگون نمود. این واقعه نقطه درخشانی در تاریخ مبارزات مقاومت اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی بوده که پیامدهای بزرگ و شکوهمندی در منطقه در پی داشت.» لاریجانی در پایان افزوده است: «فرصت را مغتنم شمرده از خداوند متعال توفیق و عزت روزافزون جنابعالی، رزمندگان مقاومت و ملت سرافراز لبنان را خواستارم.»