kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷

تظاهرات گسترده در «ادلب» علیه اشغالگری ترکیه و تکفیری‌ها

هزاران نفر از اهالی استان «ادلب» سوریه علیه اشغالگران ترکیه و همچنین، علیه تکفیری‌های «تحرالشام» (جبهه النصره سابق) تظاهرات کردند.


تا کنون رسانه‌ها و مقامات ترکیه مدعی بودند که در حمایت از ساکنان و آوارگان سوری، مخالف عملیات ارتش سوریه در استان ادلب هستند و با همین ادعای خود، دوبار جلوی عملیات ارتش سوریه برای باز‌پس‌گیری استان ادلب را گرفته‌اند. اما، اکنون با تظاهرات مردم و ساکنان بومی استان مذکور علیه ترکیه‌، مشخص شد که سران آنکارا در ارتباط با مردم ادلب دروغ می‌گفته‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، اهالی روستاها و شهرک‌های استان ادلب دیروز طی تظاهراتی، از ترکیه و تروریست‌های همسو با این کشور خواستند تا مانع بازگشت شان به خانه‌های خود نشوند.
این تجمع با عنوان «طوفان بازگشت» در جاده ادلب به «سرمین» برگزار شد و طی آن، معترضان علیه عناصر گروه تکفیری «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) نیز شعار دادند.
«محمد الخانی» از افراد تجمع‌کننده، که از شهر سراقب آمده بود، به خبرنگاران گفت که ترکیه به قول‌های خود عمل نکرده و معترضان خواستار عملی شدن سخنان مسئولان ترکیه از جمله «رجب طیب اردوغان» درخصوص بازگشت آوارگان هستند.
«حسین القاسم» دیگر شرکت‌کننده در این تجمع نیز از ترکیه خواست تا با اجرای هرچه سریعتر توافقات سوچی و آستانه، مقدمات بازگشت آوارگان به خانه‌های خود را فراهم کند.
او افزود: آن‌چه باعث شده در این تجمع شرکت کنیم و به ترکیه برای بازگشت مان فشار بیاوریم، به خاطر فشاری است که به خودمان در شرایط بسیار بد اردوگاه‌ها وارد می‌آید. آوارگان در این اردوگاه‌ها دچار بحران‌های مالی، بهداشتی و حتی اجتماعی هستند. امروزه بچه‌های ما نمی‌توانند به مدرسه بروند و بیماران‌مان از کمبود امکانات پزشکی رنج می‌برند. بیشتر جوانان بیکار هستند و هیچ درآمدی ندارند.
طی یک ماه گذشته بسیاری از مناطق استان ادلب شاهد اعتراضات مردمی علیه اقدامات عناصر تروریستی هیئه تحریرالشام بوده است.
خبرگزاری فارس دیروز همچنین گزارش داد، «سلیمان صویلو» وزیر کشور ترکیه، روز یکشنبه وارد شهرک «الراعی» در شمال استان حلب شد و با نیروهای نظامی این کشور دیدار کرد.