kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

آیین تکریم علی لاریجانی در سه دوره نمایندگی مردم قم

نخستین نشست شورای اداری استان قم در سال نود و نه و آیین تکریم از خدمات و تلاش‌های علی لاریجانی در سه دوره نمایندگی مردم قم در مجلس عصر پنجشنبه یکم خرداد با حضور شخصیت‌ها سیاسی و مسئولان قم برگزار شد.



به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری مهمترین مسئله کشور است و باید زمینه لازم برای شکل‌گیری اقتصادهای خرد در کارهای خدماتی و تولیدی فراهم شود و برای تحقق این امر باید اختیارات استانی افزایش یابد.
وی گفت: اقتصادهای خرد در شرایط تحریمی نیاز چندانی به ارزهای خارجی و سرمایه‌های کلان ندارند اما به شدت اشتغال‌آفرین و مقوم بخش تولید و کاهش نرخ بیکاری هستند.
لاریجانی اضافه کرد: کرونا داغ بیکاری را عمیق و سوزان‌تر کرد و بسیاری از اقشار ضعیف جامعه منابع درآمدی خود را از دست‌ داده‌اند.
وی تصریح کرد: دراین‌بین مسئله تحریم‌های همه‌جانبه غرب نیز شکاف‌های اقتصادی، بیکاری و رکود کشور را عمیق‌تر کرده است.
لاریجانی با اشاره به شعار سال اظهار داشت: جهش تولید لازمه امروز کشور است و مجلس و دولت باید به دنبال راهکارهای اجرای این سیاست کلان باشند.
نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی فقط بخشی از طرح شیطانی معامله قرن است و این طرح در طول زمان تمام حقوق فلسطینیان را از بین خواهد برد.
لاریجانی ابراز داشت: کشورهای اروپایی قدرت لازم را در برابر آمریکا ندارند و خیلی از کشورهای عربی نیز دنباله‌رو آمریکا در رابطه با مسئله فلسطین می‌باشند.
وی یادآور شد: مرتجع بودن خیلی از کشورهای عربی در کنار طرح‌های استکباری غرب نشان هشدار یک توطئه بسیار بزرگ را به صدا درآورده است.
لاریجانی گفت: آمریکا در پوشش شرکت‌های فناوری، بخش‌های اقتصادی و غیره درصدد نفوذ در بین ایران و سایر کشورهای اسلامی است و طرح مقابله‌ای اخیر مجلس شورای اسلامی این موارد به ‌درستی پیش‌بینی ‌شده است.