kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز قدس در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی

سخنرانی روز گذشته رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس، بازتاب گسترده‌ای در محافل خبری منطقه‌ای و بین‌المللی داشت و سپهر رسانه‌ای جهان را درنوردید.



به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه تایمز آو اسرائیل در گزارشی با عنوان «رهبر ایران در روز قدس، اسرائیل را ویروسی دانست که باید از بین برود»، فرازهایی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب را منتشر کرد.
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز با ‌اشاره گزینشی و ناقص به توئیتی در صفحه توئیتر پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری درباره محو رژیم صهیونیستی، بدون ‌اشاره به اینکه در این پیام توئیتری تاکید شده بود محو رژیم صهیونیستی به معنای محو یهودیان نیست، نوشت: رهبر عالی ایران روز جمعه در توییتر اعلام کرد که اسرائیل جان سالم به در نخواهد برد و نابود می‌شود.
این رسانه صهیونیستی همچنین با‌ اشاره به فرازهایی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره اهمیت مقاومت، نوشت: رهبر عالی ایران همچنین تصریح کرد که طلوع انقلاب اسلامی در ایران، فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین گشود. با ظهور جبهه‌ مقاومت، کار بر رژیم صهیونیستی سخت و سخت‌تر شد- و البته در آینده بسی سخت‌تر هم خواهد شد. رژیم صهیونیستی در آینده حتی با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهد شد.
جروزالم پست نوشت: رهبر عالی ایران همچنین تاکید کرد که امروز جبهه‌ مقاومت رو به اقتدار و امیدِ فزاینده و جذب روزافزون عناصر قدرت پیش می‌رود و بالعکس جبهه‌ ظلم و کفر و استکبار روز‌به‌روز تهی‌تر و مأیوس‌تر و کم‌توان‌تر می‌شود.
اسرائیل، غده سرطانی
به گزارش مهر، بخش عربی خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به پوشش بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس پرداخت.
اسپوتنیک اعلام کرد که رهبر معظم ایران در روز جهانی قدس بار دیگر از اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی یاد کرد.
این خبرگزاری روسی همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: نبرد آزادسازی قدس، هم جهاد است و هم تکلیف.
به گزارش ایرنا، تارنمای بخش انگلیسی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز در خبری فوری به پخش مستقیم اینترنتی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت.
اسرائیل از بین خواهد رفت
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارش خود از این سخنرانی آورده است: رهبر انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد: اسرائیل همانند یک غده سرطانی در حال رشد در خاورمیانه است، رژیم صهیونیستی نخواهد ماند و از بین خواهد رفت.
به گزارش تسنیم، این شبکه تلویزیونی عبری زبان با انتشار لوحی که در سایت رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «قدس خرمشهر دیگر می‌شود، راه‌حل نهایی؛ مقاومت تا همه‌پرسی» منتشر شده، به عصبانیت صهیونیست‌ها از این تصویر اذعان کرد.
انتفاضه آینده قریب‌الوقوع است
عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته جهان عرب با انتشار مطلبی در روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم، نوشت: سخنان رهبر عالی انقلاب ایران در شرایطی مطرح شد که رژیم اسرائیل طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر در تمامی تلاش‌هایش برای ضربه زدن به ایران در سوریه متحمل شکست شد. صهیونیست‌ها در طول این مدت تلاش فراوانی کردند تا ایران را از سوریه بیرون برانند اما هیچیک از این تلاش‌ها با موفقیت رو‌به‌رو نشد. این سخنان همچنین در شرایطی مطرح شد که تنش‌ها میان تهران و واشنگتن بار دیگر افزایش یافته است. اقدامات واشنگتن علیه نفتکش‌های ایران نشان از افزایش تنش‌ها میان دو طرف دارد.
وی افزود: همچنین باید گفت که سخنان رهبر عالی ایران در شرایطی بود که می‌توان گفت ایران به صورت تقریباً کامل بر ویروس کرونا سیطره یافته است. کما اینکه این کشور برخلاف دیگر کشورها با فروپاشی قیمت نفت و آسیب‌های اقتصادی گسترده مواجه نشد. واقعیت آن است که ‌اشغالگران اسرائیلی در یک زمان واحد توان جنگیدن در چند جبهه را ندارند. علاوه‌بر این، صهیونیست‌ها خود نیک می‌دانند که ایران در عرصه جنگ سایبری در مقایسه با آنها دست برتر را دارد و می‌تواند در این زمینه ضربه مهلکی را بر پیکره تل‌آویو وارد آورد.
عطوان خاطرنشان کرد: روز قدس امسال با آنچه که در‌ سال‌های گذشته مشاهده کردیم کاملاً متفاوت بود. علت آن هم شیوع ویروس کرونا است. با این حال، این مسئله چیزی از شدت خشم و انزجار ملت‌ها از رژیم اسرائیل کم نمی‌کند. ملت‌های منطقه و جهان همچنان مخالف هجمه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر توسط برخی رژیم‌های عربی هستند. من معتقد هستم که انتفاضه آینده به رویدادی قریب‌الوقوع تبدیل شده است. به نظر می‌رسد که انتفاضه بعدی در اعتراض به سیاست‌های تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی انتفاضه مسلحانه باشد. به این نکته نیز باید توجه داشت که امروز سلاح به وفور در فلسطین یافت می‌شود و تکنولوژی موشکی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است.
وی نوشت: رهبر عالی انقلاب ایران بسیار زیرکانه یکی از مهم‌ترین کارت‌های بازی آمریکا و ‌اشغالگران اسرائیلی را از دست آنها خارج کردند. ایشان با تفاوت قائل شدن میان «جنبش صهیونیستی به عنوان یک جنبشِ نژادپرستِ تروریست» و پیروان دینِ یهود، موفق عمل کردند. ایشان صراحتاً اعلام کردند که محو اسرائیل به معنای محو و نابودی یهودیان نیست، بلکه به مثابه نابودی و ریشه‌کن کردن غده سرطانی تروریستی در فلسطین ‌اشغالی است.
تعلق فلسطین به خودِ فلسطینیان
پایگاه لبنانی العهد نیز به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد: فلسطین متعلق به خودِ فلسطینیان است و باید با اراده آنها اداره شود.
العهد همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: باید با افتخار از شهدای قدس از شیخ یاسین گرفته تا شهیدان سلیمانی و المهندس، یاد کنیم.
این پایگاه لبنانی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی رژیم‌های عربی نیز ‌اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک هدف آمریکایی است که متأسفانه برخی نظام‌های عربی نیز به تحقق آن کمک می‌کنند.
رویترز نیز در پوشش خود از بیانات رهبر انقلاب اسلامی نوشت: رهبر ایران ضمن آنکه اسرائیل را غده سرطانی خاورمیانه دانست، از مردم فلسطین خواست تا به قیام خود علیه اسرائیل ادامه بدهند.
فرانس 24 در بازتاب خود از بیانات رهبری نوشت: رهبر عالی ایران ضمن آنکه مبارزه برای آزادی فلسطین را یک وظیفه اسلامی دانست از دولت‌های غربی و دولت‌های عربی که آنها را بازیچه دست غرب دانست به دلیل همراهی با اسرائیل انتقاد کرد.
بی بی‌سی هم در پوشش سخنرانی رهبر انقلاب نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای «صهیونیسم» را به کرونا تشبیه کرد. به نوشته این شبکه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در یک سخنرانی زنده درباره مسائل اسرائیل و فلسطین، «صهیونیسم»را به ویروس کرونا تشبیه کرد. او خواهان ادامه فعالیت «گروه‌های جهادی» در فلسطین شد و آنها را ستایش کرد.