kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
معاون وزیر اقتصاد:

3 میلیون نفر در نخستین صندوق سهام دولت پذیره‌نویسی کردند

در حالی که بیش از 3 میلیون نفر در نخستین صندوق سهام دولت پذیره‌نویسی کردند، معاون وزیر اقتصاد از عرضه دو صندوق دیگر در تیر و مرداد سال جاری خبر داد.





به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس معمار‌نژاد در مورد پذیره‌نویسی صندوق «دارا یکم» که مهلت آن ساعت 24 پنج‌شنبه به اتمام رسید گفت: اگر کسی موفق به پذیره‌نویسی این صندوق نشد، دو صندوق دیگر را در تیر و مرداد عرضه می‌کنیم و مردم می‌توانند آن‌ها را پذیره‌نویسی کنند.
وی افزود: یک ماه پس از پایان پذیره‌نویسی صندوق دارا یکم یعنی از اول تیر امسال، امکان معامله واحد‌های سرمایه‌گذاری این صندوق در بازار سرمایه فراهم می‌شود و هیچ محدودیتی برای خرید یا فروش این واحد‌ها وجود نخواهد داشت.
به گفته معاون امور بانکی و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی تا شب جمعه بیش از سه میلیون نفر در صندوق دارا یکم، پذیره‌نویسی کردند که فقط یک میلیون نفر کد بورسی داشتند و فعال بازار سرمایه بودند یعنی بیش از دو میلیون نفر از مردم غیر فعال در بورس وارد این بازار شدند بنابراین ضریب نفوذ بازار سرمایه افزایش یافته است.
معمارنژاد ادامه داد: میزان تخفیفی که دولت برای عرضه این صندوق‌ها در نظر گرفته است به جذابیت این صندوق‌ها افزوده است.
وی تأکید کرد: صندوق واسطه‌گری مالی «دارا یکم» همین الان 65 درصد بازدهی دارد یعنی هر 10 هزار تومان این صندوق به قیمت‌های چهارشنبه بورس، 16 هزار و 500 تومان ارزش دارد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: برای این صندوق، بازارگردانی در نظر گرفته شده است یعنی اگر مردم برای فروش مراجعه کنند، خود این صندوق می‌تواند از آن‌ها در کوتاه‌مدت خریداری کند و پس از مناسب شدن بازار، به فروش برساند و این موضوع قابلیت نقدشوندگی را افزایش و خطر را برای پذیره‌نویس‌ها کاهش می‌دهد.