kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۷۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
کاوه: دبیر اولین فردی است که پاسخگوی نتایج المپیک خواهد بود

بازگشت آرامش به کشتی سرمربی آزادکاران ماندنی شد

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد پس از حضور در جلسه با رئیس‌فدراسیون کشتی و رفع برخی کدورت‌های بوجود آمده‌، در سمت خود ماندنی شد. این اتفاق موجب شد که پس از چند هفته آرامش به کشتی بازگردد.



سرویس ورزشی-

غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد که با قهر از جلسه چندی پیش خود با علیرضا دبیر بر سر قانون جدید انتخابی تیم ملی حسابی خبرساز شده بود و حتی صحبت از قطع همکاری فدراسیون با او به گوش می‌رسید، روز چهارشنبه در جلسه با رئیس‌فدراسیون کشتی حاضر شد تا احتمال ادامه فعالیتش در سمت سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد بیش از پیش شود.
علیرضا دبیر پس از اقدام محمدی در ترک جلسه شدیدا از این موضوع ناراحت شد تا جایی‌که در نشست با خبرنگاران صراحتا اعلام کرد اگر او به این روش ادامه دهد با وی قطع همکاری می‌کنیم، موضوعی که در نهایت با حضور محمدی در فدراسیون کشتی ختم به خیر شد و خبرهای رسیده حاکی از ادامه فعالیت او به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد است.
محمدی به کاهش اختیارات سرمربی تیم ملی در انتخاب نفرات مدنظر خود اعتراض داشت اما دبیر و بسیاری دیگر از کارشناسان معتقدند قانون چرخه انتخابی ضمن روشی عادلانه در انتخاب ملی‌پوشان بر اساس روش مشخص، دست سرمربیان را نیز تا حد مشخصی باز گذاشته است.
در جلسه روز چهارشنبه مقداری از مسائل و کدورت‌های بوجود آمده بر سر چگونگی اجرای چرخه انتخابی تیم ملی برطرف شده تا محمدی در سمت خود ماندنی شود. قرار است جلسات بیشتری برای بررسی اختلاف نظرها برگزار شود تا در نهایت چرخه انتخابی مد نظر فدراسیون کشتی با روشی کاملتر به اجرا گذاشته شود.
کاوه: محمدی به کارش ادامه می‌دهد
محسن کاوه مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد نیز در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا درباره حضور غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در جلسه با رئیس‌فدراسیون کشتی و اینکه آیا محمدی کماکان به عنوان سرمربی تیم ملی به کار خود ادامه خواهد یا خیر، اظهار کرد: بله، ایشان سرمربی ما هستند و دارند به کارشان ادامه می‌دهند. مقداری کدورت پیش آمد و شاید هم یکسری از دوستان این وسط آتش بیار معرکه شدند. ما در گام نخست با رئیس‌فدراسیون صحبت کردیم و بعد از آن با سرمربی تیم ملی صحبت داشتیم. ان‌شاءالله در کنار هم هستیم و باید برای روزهای آینده برنامه‌ریزی کنیم.
وی درباره اینکه آیا گلایه شدید رئیس‌فدراسیون از سرمربی تیم ملی برطرف شده یا خیر، گفت: بله. به هر حال اختلاف نظرهایی درخصوص نحوه اجرای چرخه انتخابی رخ داد. به اعتقاد من اولین نفری که باید جوابگوی تمام مسائل باشد رئیس‌فدراسیون است و تمامی اتفاقات به ایشان برمی‌گردد.
کاوه خاطرنشان کرد: شاید یکسری از دوستان بگویند اگر در المپیک نتیجه نگیریم سرمربی تیم ملی است که باید پاسخگو باشد اما من می‌گویم اولین نفر که در این مورد پاسخگوست رئیس‌فدراسیون است چرا که تمامی ارکان فدراسیون زیر نظر اوست. در کنار آن فکر می‌کنم با تعامل بتوانیم امور را بخوبی پیش ببریم.
مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد، تصریح کرد: جلسه خوبی برگزار شد و همینکه دبیر و محمدی در کنار هم نشستند خوب بود. ان‌شاءالله در روزهای آینده بهتر از این هم می‌شود. فقط از یکسری دوستان خواهش دارم بگذارند مقداری در آرامش کار کنیم و زود قضاوت نکنند. قطعا در سایه آرامش بهتر می‌توانیم به موفقیت برسیم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با آمدن به جلسه با رئیس‌فدراسیون موافقت خود را با چرخه انتخابی تیم ملی اعلام کرده است یا خیر، گفت: خود آقای دبیر هم گفتند که دغدغه اصلی شان این است که عدالت در انتخاب نفرات تیم ملی اجرا شود و اعلام کردند در حال واکاوی آن هستند و حتما نظرات سرمربیان و ما خواسته می‌شود. یکسری بند و تبصره دارد تا در نهایت با جمع‌بندی و نظرخواهی تیم فنی، بهترین روش اجرایی شود. خوشبینم به اینکه اتفاق خاصی نمی‌افتد و همه چیز خوب تمام می‌شود.
شرایط مساعد کشتی در صورت برگزاری المپیک
ماندن غلامرضا محمدی در تیم ملی کشتی، بهترین اتفاق است. حالا از یک سو چرخه انتخابی که مورد تایید بزرگان کشتی است، اجرا می‌شود، از طرف دیگر تنش و حواشی از تیم آزاد دور شده است. این مسیر علاقه مندان کشتی را برای موفقیت در رقابت‌های آتی از جمله المپیک امیدوارتر می‌کند.
در تیم ملی کشتی فرنگی نیز شرایط نسبتا مساعد است. برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه محمدبنا با موضوع چرخه انتخابی کنار آمده و انتظار می‌رود روند رو به رشد این تیم نیز با سرعت طی شود.
کشتی یکی از مهم‌ترین رشته‌های ورزشی کشورمان در المپیک است و در تمام این سالها نقش پررنگی در سبد مدال آوری کاروان ورزشی ایران داشته است. اگر المپیک 2021 توکیو برگزار شود، آن وقت می‌توان امید بسیاری به موفقیت کشتی‌گیران در توکیو داشت. اما و اگر در برگزاری المپیک از آن جهت است که رئیس‌IOC معتقد است اگر المپیک توکیو 2020 در سال 2021 هم قابلیت برگزاری نداشته باشد باید به صورت کامل لغو شود. این رقابت‌ها که قرار بود تابستان سال جاری میلادی به میزبانی توکیو برگزار شود به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا با تصمیم مشترک دولت ژاپن و IOC به سال 2021 موکول شد.
توماس باخ، رئیس‌آلمانی کمیته بین‌المللی المپیک اظهار داشت: می‌دانم که تعویق دائم رقابت‌ها و استخدام چند هزار نفر در کمیته سازماندهی المپیک امکان‌پذیر نیست. همچنین هماهنگی میان فدراسیون‌های جهانی رشته‌های مختلف ورزشی برای هر سال امکان‌ نخواهد داشت، زیرا ورزشکاران باید اطمینان‌خاطر داشته باشند. ما باید آماده سناریوهای مختلفی باشیم. امیدوار هستیم که المپیک توکیو 2020 ژوئن 2021 برگزار شوند.
وی افزود: شاید نیاز به اقدامات دیگری برای ساماندهی محیط امن داشته باشیم. حتی ممکن است برای ورزشکاران و سایر شرکت‌کنندگان در المپیک قرنطینه را در نظر بگیریم. اگر قرار است المپیک توکیو در سال 2021 هم برگزار نشود باید آن را لغو کنیم. البته نخست‌وزیر ژاپن هم اعلام کرده است که تابستان 2021 آخرین گزینه برگزاری المپیک 2020 خواهد بود.