kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۷۴
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱

خواندنی از ورزش ایران



* سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در مطلبی از خدمات بشردوستانه فدراسیون بسکتبال تمجید کرد. فعالیت‌های اجتماعی و انسان دوستانه خانواده بسکتبال از سال گذشته تا کنون که باعث شد مردم کشورمان بحران‌های سختی از جمله سیل، زلزله و ویروس کرونا را پشت سر بگذارند، ادامه داشته است. این فعالیت‌های انسانی نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح دنیا چنان تاثیری داشته است که فدراسیون جهانی بسکتبال فیبا دیروز در خروجی سایت خود برای اولین بار گزارش جامعی از اقدامات خیرانه بسکتبالی‌ها را ارائه کرده است که نشان دهنده ارزش بالای این هم دلی وهمکاری‌ها در ورزش است.
* ناصر پورعلی فرد که چند دوره متوالی ریاست فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام را برعهده داشته و آخرین بار هم در بهمن ماه سال 96 توانست با 22 رای به عنوان رئیس‌انتخاب شود، به دلیل بازنشستگی باید جای خود را به فرد جدیدی بدهد.رئیس‌قدیمی این فدراسیون غیرالمپیکی که چندی پیش حکم بازنشستگی خود را از مسئولان وزارت ورزش دریافت کرد، در پایان اردیبهشت ماه به دلیل منع قانونی برای ادامه کار دفتر خود را ترک کرد.با اینکه دبیر فدراسیون بدن‌سازی از تمکین پورعلی فرد به قانون خبر داده و از ترک فدراسیون توسط او سخن گفته، اما هنوز وزارت ورزش برای این فدراسیون سرپرستی را تعیین نکرده است.به نظر می‌رسد امروز،فردا سرپرست فدراسیون بدن‌سازی از سوی وزارت ورزش معرفی شود و این فدراسیون نیز به لیست فدراسیون‌هایی اضافه شود که باید در سال 99 انتخاباتش برگزار شود.
* فدراسیون شطرنج ایران پس از حضور فرهاد نیکوخصال به عنوان سرپرست این فدراسیون تغییرات بسیار زیادی در ساختار مدیریتی خود ایجاد کرده است. در جدید‌ترین انتصابات، نیکوخصال طی حکمی اعضای جدید کمیته فنی فدراسیون شطرنج را منصوب کرد که اعضای این کمیته به شرح زیر هستند:علیرضا شفیعی، افشین حاجی سیدابوالقاسم تهرانی، امیررضا پوررمضانعلی، شادی پریدر، مرتضی محجوب، محسن قربانی، مهرداد اردشی، سیدحامد موسویان، سیدجواد علوی مقدم، اصغر گلی‌زاده و محسن سمیع‌زاده. همچنین فدراسیون یاد آور شده که این افراد به مدت یک سال به عنوان اعضای کمیته فنی منصوب شدند.