kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸

جهش ترسناک کرونا در آمریکا، 28 هزار مبتلا و 1400 فوتی در یک روز!

همزمان با شیوع جهانی کرونا و عبور مبتلایان از مرز 5 میلیون نفر در سراسر دنیا، آمریکا یک جهش ترسناک تازه را تجربه کرد و تنها در عرض یک روز 28 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا و 1400 نفر نیز متاسفانه فوت کردند.



شیوع کرونا در جهان با سرعت هر چه تمام ادامه دارد. بر اساس گزارش‌ها همزمان با ثبت بزرگترین جهش روزانه، موارد ابتلای به کرونا در جهان نیز از مرز 5 میلیون نفر گذشت و به 5 میلیون و 217 هزار نفر تا عصر دیروز رسید. بدین ترتیب تنها در روز چهارشنبه 106 هزار نفر به این ویروس در سراسر جهان مبتلا شده‌اند.
 آمار فوتی‌ها نیز دیروز 335 هزار نفر را رد کرد! در میان جهش جهانی مبتلایان به کرونا آمریکا همچنان رکورد دار است و رکورد جدیدی نیز بر جای گذاشته است: 28 هزار مبتلا و 1400 فوتی تنها در یک روز! بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در آمریکا به یک میلیون و 621 هزار نفر رسید و تعداد فوتی‌ها نیز از مرز 96 هزار نفر گذشت.
جهش گسترده کرونا در آمریکا در حالی است که بخش گسترده‌ای از افکار عمومی و همچنین سیاسیون آمریکا واکنش دیرهنگام کاخ سفید به شیوع این بیماری را عامل وضعیت کنونی می‌دانند. در همین رابطه روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» روز پنجشنبه با استناد به برآوردهای جدید دانشگاه کلمبیا گزارش داد اگر دولت این کشور یک هفته زودتر یعنی در ماه مارس(اسفند) مقررات محدودکننده برای جلوگیری از شیوع کرونا را اعمال کرده بود، آمریکا ۳۶ هزار نفر کمتر قربانی می‌داد.
به نوشته «چاینا دیلی»، مدل‌سازان این بیماری همچنین تخمین زده‌اند اگر در آمریکا دو هفته زودتر از زمانی که اغلب مردم خانه‌نشین شدند، یعنی در اول مارس(11 اسفند) مقررات محدودکننده اجرا می‌شد، ۸۳ درصد از تلفات ناشی از ابتلا به این بیماری هرگز رخ نمی‌داد. دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیشتر درباره وضع خطرناک این کشور در صورت جواب ندادن درمان‌های کرونا هشدار داده و گفته بود موج دوم اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. نگرانی فزاینده‌ای در جمع متخصصان درمانی آمریکایی درباره موج دوم شیوع کرونا همزمان با فصل آنفلوآنزا وجود دارد که در آن صورت سیستم مراقبت‌های بهداشتی آمریکا فرو می‌پاشد.
تعطیل نمی‌کنم
جهش گسترده در تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آمریکا در حالی ست که بر اساس گزارش‌ها ترامپ قصد ندارد فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا را در صورت شروع موج دوم کرونا تعطیل کند. به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» روز پنجشنبه که در کارخانه خودرو‌سازی «فورد» در ایالت میشیگان که در حال حاضر به محلی برای ساخت دستگاه اکسیژن ساز تبدیل شده، صحبت می‌کرد،‌ گفت: «ما تعداد بسیار زیادی را از دست دادیم. یکی هم خیلی زیاد است. این (کرونا) از چین آمد و آنها باید آن را متوقف می‌کردند». ترامپ تاکید کرد در صورتی که موج دوم شیوع ویروس کرونا در آمریکا روی دهد وی کشور را بار دیگر تعطیل نخواهد کرد.