kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

رئیس‌جمهور دانشگاه‌‌ها را از افراطیون خالی کند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: توقع ما از رئیس‌جمهور محترم این است که همانگونه که در فتنه ۷۸، فتنه‌گران را تحقیر کرد، افراطی‌‌ها را از سنگر‌ها دور و دانشگاه‌‌ها را از حضور این افراد خالی کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: حضرت علی (ع) شخصیتی به وسعت اسماءالحسنی خدای دارد یعنی بین خدا و علی (ع) حجابی وجود ندارد و وحدانیت حق تعالی را با تمام وجود یافته است.
صدیقی با اشاره به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه اظهار داشت: اسرائیل از ابتدا یک گرگ بوده است که در منطقه به جان ملت‌ها می‌افتاد.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: آنهایی که اسرائیل را به وجود آوردند غارتگران عرصه بین‌المللی هستند که با حق وتو چراغ سبز را به جنایات اسرائیل نشان می‌دهند.
وی با اشاره به کشتار مردم مظلوم و بی‌‌دفاع غزه گفت: این مصیبت عظیم وجدان بشریت را آزرده کرده و باید کشورهای اسلامی که مدعی حقوق بشر هستند بیدار شوند و ببینند که این گرگ هیچ وقت رحم نمی‌کند.
وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درمورد روز قدس،گفت: مسئله اسرائیل تنها اختصاص به سرزمین فلسطین ندارد، بلکه آتشی برای خاکستر کردن دنیای اسلام ایجاد شده است. لذا وظیفه ما این است که در مقابل این غده سرطانی قد علم کنیم و در صف‌های فشرده، اعلام انزجار خود را از این غده سرطانی و حامیانش در روز قدس به رخ جهانیان بکشیم.
صدیقی تاکید کرد: روز قدس امسال باید پررنگ‌تر از سال‌های قبل برگزار شود چون در این کوران مذاکرات ایران و 1+5 رژیم صهیونیستی این‌گونه جنایت می‌کند و سرگرمی همچون داعش و گروهک‌های خود فروخته بی‌عقل، بی‌دین و بی‌عاطفه برای کشورهای اسلامی ایجاد کردند و امت اسلامی را سرگرم کردند تا اسرائیل به راحتی بتواند جنایات خود را پیش ببرد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به گروهک‌ تروریستی داعش و جریان تکفیری در منطقه گفت: دشمن، داعش و گروهک‌های بی‌دین و بی‌عقل به عنوان شاخ‌هایی برای سرگرم کردن امت اسلامی به راه انداخته تا اسرائیل جنایات خود را پیش ببرد و هر غلطی که می‌خواهد انجام دهد.
صدیقی همچنین با اشاره به تبلیغات گسترده غربی‌‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی، گفت: علی‌رغم آن چیزی که شعارش را می‌دادند دیدند که چیزی مقابل خشم خداوند را نمی‌گیرد و این جمعیت مفلوک روی باروت نشسته، در معرض نابودی کامل قرار دارند و انشاءالله نابودی آن‌ها به زودی رقم خواهد خورد.
صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران و اساتید دانشگاه‌ها، گفت: رهبر انقلاب در این دیدار‌ها نکات سازنده‌ای را بیان کردند که اگر آن‌ها را رعایت کنیم، از آفات و بلایا و حصارهایی که برای جدا کردن از یکدیگر می‌گیریم، مبتلا نمی‌شویم و مسیر، مسیری الهی خواهد بود و کمک مردم را در پی خواهد داشت.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند شعار اعتدال یک شعار اسلامی است و اعتدال ما غربی نیست، بلکه همان اسلام است.
وی تاکید کرد: اعتدال به این معنا نیست که انسان در برابر گرگ‌‌ها ضعیف باشد و اقتداری از خود نشان ندهد و اتفاقا این رفتار خلاف اعتدال است.
صدیقی ایجاد اختلاف در صفوف مومنین را  افراطی‌گری دانست و تاکید کرد: وارد کردن یک جریان خاص در مجاری حکومت از نوع افراطی خصوصا در دانشگاه‌‌ها خلاف اعتدال است.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به روحیه انقلابی رئیس جمهور، گفت: توقع ما از رئیس‌جمهور محترم این است که همانگونه که در فتنه 78، فتنه‌گران را تحقیر کرد، و در فتنه 88 نیز حضور نداشت افراطی‌‌ها را از سنگر‌ها دور و دانشگاه‌‌ها را از حضور این افراد خالی کند.
وی ادامه داد: تصدی افراد بسیار افراطی‌ با حرکات بی‌محابا برای مردم جای سؤال شده که آیا این شعار‌ها تنها حرف است؟ ما قصد نداریم این عالم دینی و با سابقه خوب را متهم کنیم که این شعار‌ها تنها یک پل بود و واقعیت یک چیز دیگری است و یا حمل بر این شود که در پس پرده افراد دیگری تصمیم می‌گیرند. رئیس‌جمهور یک عالم مقتدر است که حریم رهبری را حفظ می‌کند و از ادبیات درست در برخورد با ولایت و نیز سوابق اعتدالی برخوردار است.
صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: ما نیز اعلام می‌کنیم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دولت را تایید و حمایت می‌کنیم، به خدا ما نیز همین‌طور هستیم و ما دولت را تایید و از آن حمایت هم می‌کنیم، اما اصلاح امور با تعقل و اعتدال، مطلوب همه مردم است.
کدخدایی: بی‌طرفی یکی از شرایط اصلی شورای نگهبان بوده و هست
عباسعلی کدخدایی مشاور دبیر شورای نگهبان قانون اساسی که به مناسبت فرارسیدن گرامیداشت روز این شورا پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران سخن می‌گفت با اشاره به فلسفه تشکیل این شورا گفت: مروری بر تحولات انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که رهبری امام راحل با حضوری پیامبر گونه و با حماسه و مجاهدت مردم منجر به تشکیل شجره طیبه‌ای به نام جمهوری اسلامی ایران شد.
وی افزود: نگاهی به باورهای مردم و شعارهای‌‌ آنان قبل از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که مردم مسلمان ما دو شعار پایه‌ای را به عنوان خواست اصلی خود مطرح می‌کردند اولین شعار نفی ظلم و ستم و بی‌عدالتی و دوم اجرای احکام دین مقدس اسلام که در راهپیمایی‌‌ها سر داده می‌شد.
مشاور دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به اینکه در تدوین قانون اساسی با نظر بزرگانی همچون آیت‌الله بهشتی قرار شد تا به منظور حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی سازوکار مناسب برای پاسداری از انقلاب و اصول اسلام به نام شورای نگهبان قانون اساسی گنجانده شود، گفت: ‌بر اساس اصل 91 قانون اساسی پاسداری از اسلام و قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان قانون اساسی است تا در نظام انحرافی ایجاد نشود و شورای نگهبان وظیفه خود را در قالب نظارت تقنینی و نظارت سیاسی که همان نظارت بر انتخابات آن را می‌شناسیم کار خود را انجام می‌دهد.
وی با تاکید بر بی‌طرفی شورای نگهبان قانون اساسی در دوره‌های مختلف گفت: بین انتخابات 88 و 92 برای شورای نگهبان هیچ تفاوتی وجود ندارد و وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد و همانطور که شورای نگهبان از آرای ملت در سال 88 دفاع کرد؛ در سال 92 نیز پاسدار آرای مردم بود چراکه بی طرفی یکی از شرایط اصلی شورای نگهبان بوده و هست.
قالیباف: نباید یک خانم در محل کارش و در کنار نامحرم بیشتر از کنار خانواده‌اش باشد
شهردار تهران با اشاره به صحبت‌های مطرح شده درباره تفکیک جنسیتی در شهرداری گفت: ما غیرت دینی داریم، حرف ما این است که نباید اجازه دهیم یک خانم در طول زمان معاشرت بیشتری با نامحرمان داشته باشد تا با محرمان خود و شوهر و فرزندش، زیرا این موضوع کانون خانواده را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.
به گزارش ایسنا محمدباقر قالیباف که سخنران پیش خطبه نماز جمعه تهران بود با بیان مطلب فوق، گفت:‌ در چند روز اخیر رادیو‌ها و رسانه‌های خارجی مطالب کذبی را دنبال کردند و برخی رسانه‌‌ها هم در داخل کشور با آن‌ها همراه شده‌اند و گفته‌اند که شهرداری تهران می‌خواهد تفکیک جنسیتی انجام دهد و زن و مرد را از هم جدا کرده و بین آن‌ها دیوار بکشد.
وی ادامه داد: ما نظام اسلامی هستیم و غیرت دینی داریم. زمانی که در تهران پارک‌هایی برای بانوان ایجاد کردیم همین رسانه‌‌ها می‌گفتند می‌خواهند خانم‌‌ها را در جامعه راه ندهند که این حرف احمقانه‌ای بود. در کشور ما خانم‌‌ها مطابق اسلام از همه حقوق مثل مرد‌ها برخوردار هستند.
وی با تاکید بر اینکه زنان کشور ما عفیف بوده و حجاب و شخصیت دارند، گفت: 10 درصد مدیران شهرداری خانم هستند و شهرداری تهران در مقابل همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بیشترین توجه را به بانوان داشته است و طبق گفته‌های مراجع ذیصلاح حجاب و عفاف در شهرداری تهران بسیار رعایت می‌شود.
وی افزود: حرفی که در شهرداری تهران زده‌ایم این بوده است که اگر در یک اتاق، یک مجموعه کاری که با هم همکاری می‌کنند و سه یا چهار نفر آن‌ها آقا و سه چهار نفر دیگر خانم هستند و همه در یک رابطه مثلا در رابطه با بودجه فعالیت می‌کنند، می‌توان کاری کرد که آن چهار خانم در یک اتاق و چهار آقا در اتاق دیگری کار کنند.
وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم یک خانم در طول وقت اداری و در طی روز‌ها و ماه‌ها، ساعت تماس و معاشرتش با نامحرمان بیشتر از محرم، شوهر و فرزند او باشد، گفت: با گذشت زمان این موضوع کانون خانواده را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد. غیرت ما کجا رفته است؟ حالا «بی‌بی‌سی» هرچقدر می‌خواهد حرف بزند.
قالیباف در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه توجه به مسائل عمرانی مانند سالهای گذشته در دستور کار شهرداری تهران است، تاکید کرد: در سالهای گذشته مسائل عمرانی را در بزرگراه‌‌ها و اتوبوس‌‌ها و راه‌‌ها دنبال کردیم. مردم باید بدانند که فعالیت‌های عمرانی با همان شتابی که در پنج - شش سال گذشته فعالیت داشته امروز هم ادامه دارد، اما شتاب عملیات عمرانی به دلیل اینکه زیرزمین است، دیده نمی‌شود.
وی خطاب به برخی که می‌گویند «انتخابات تمام شده در نتیجه کار کردن در شهرداری نیز به اتمام رسیده است»، گفت: این گونه کم لطفی نکنید و تهمت نزنید! مهمترین کار ما اتمام مترو و رسیدن به 220 کیلومتر مترو در شهر تهران است و باید در چهار سال آینده 100 کیلومتر خط مترو در شهر احداث کنیم.