kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

کوتاه از شهرستان‌ها



رفع تصرف اراضی ملی
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان از رفع تصرف بیش از 17 هکتار از اراضی ملی به ارزش بالغ بر 23 میلیارد ریال در شهرستان املش خبر داد.
سرتیپ عزیزاله ملکی اظهار داشت: در یکی از روستاهای شهرستان املش فردی 17 هزار و 725 مترمربع از اراضی ملی را با اسناد جعلی تغییر کاربری داده و در آن اقدام به ساخت و ساز کرده بود.
وی ارزش اراضی تصرف شده را 23 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این رابطه یک متهم 30 ساله دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شد.
افزایش کرایه تاکسی
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرعامل تاکسیرانی تبریز افزایش کرایه تاکسی در این شهر را اقدامی غیرقانونی و خودسرانه خواند و گفت: با آن برخورد می‌شود.
محمدحسین اکبرنژاد افزود: هیچگونه افزایش قیمت وجود ندارد و هر نوع افزایش احتمالی می‌بایست به تصویب شورای شهر و تایید فرمانداری برسد.
وی گفت: مردم باید رانندگان متخلف را از طریق شماره خودرو آنان به تاکسیرانی اعلام کنند تا برخورد قانونی صورت گیرد.
اعلام منطقه آزاد
ساری- خبرنگار کیهان: استاندار مازندران گفت:پس از سال‌ها انتظار منطقه آزاد مازندران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و یکی از خواسته‌های مهم، اساسی و اولویت‌های مردم مازندران و استان محقق شد.
احمد حسین زادگان جذب سرمایه‌های خارجی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و کسب درآمد ارزی و افزایش صادرات را از جمله دستاوردهای مهم این اتفاق بزرگ دانست.
وی اذعان داشت: معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، نداشتن تشریفات زاید ارزی و اداری و سهولت در فرایند صادرات و واردات: محرک‌های تحقق شکوفایی استان از طریق منطقه آزاد مازندران است.
حمایت از محیط‌بانان
شوشتر- خبرنگار کیهان: در عیادت طیبه سیاوشی نماینده تهران و سهراب گیلانی نماینده شوشتر و گتوند، از «سیدامین هادی‌پور» محیط‌بان شوشتری که هدف تیراندازی شکارچیان و اشرار قرار گرفته، حمایت مجلس از محیط‌بانان مورد تاکید قرار گرفت.
در این عیادت که به همراه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در بیمارستان پارس تهران انجام شد، نمایندگان مجلس ضمن ابراز همدردی با این محیط‌بان و خانواده ایشان از نزدیک در جریان روند درمانی وی قرار گرفتند.
سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در گفت‌وگوی تلفنی با فرماندهی ناجا خوزستان، خواستار پیگیری جدی موضوع و دستگیری عوامل این تیراندازی خونین شد.
پسماند سرب و روی
زنجان- خبرنگار کیهان: با تعیین تکلیف شدن باطله‌های فیلتر کیک پسماند سرب و روی در زنجان؛ محیط زیست آرام گرفت و چرخ تولید 80 واحد صنعتی به حرکت درآمد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با پیگیری‌های فراوان 8 میلیون تن باطله فیلتر کیک سرب و روی که ده‌ها سال بلاتکلیف مانده بود با رای دستگاه قضا در اختیار دولت قرار گرفت تا هزار میلیارد تومان ارزش ریالی آن به نفع مردم استان زنجان تمام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی افزود: محل دپوی فیلتر کیک پسماند سرب و روی در 28 هکتار انجام می‌شود که عملیات سیمان‌پاشی 6 هکتار از محل انجام شده و ایجاد دیواره‌های بتنی محل دپوی پسماند برای رفع مشکلات زیست محیطی و نگرانی‌های مردم منطقه نیز انجام شد.