kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

53 زندانی جرایم غیرعمد در اصفهان آزاد شدند



معاون ستاد دیه استان اصفهان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۵۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان با حمایت و همراهی مردم نوعدوست و خیرخواه از زندان آزاد شدند.
بهنام رحیمی اظهار داشت: برای آزادی این افراد ۵۵ میلیارد ریال با کمک مردم خیرخواه به ستاد دیه استان اهدا شد تا زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.
وی با بیان اینکه کمک‌های مردم و خیران در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد بیشتری پیدا کرده است ادامه داد: سال گذشته در مجموع و با کمک فولاد مبارکه ۱۰۳ میلیارد ریال جمع‌آوری شد.
به گفته وی میزان کمک‌های جمع‌آوری شده از جشن‌های گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون در استان اصفهان به ۵۵ میلیارد ریال رسیده و انتظار است که تا پایان این ماه میزان کمک‌ها به مراتب بیشتر شود.
زندانیان جرایم غیرعمد شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه و بدهی ‌مالی هستند.
معاون ستاد دیه اصفهان بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا آیین‌های گلریزان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان همچنان چشم انتظار کمک‌های خیران برای بازگشت به آغوش گرم خانواده‌هایشان هستند افزود: بطور متوسط برای آزادی هر زندانی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال نیاز است اما برخی از این زندانیان بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون ریالی و تعدادی از آنها هم بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بدهی دارند.
وی خاطرنشان کرد: جشن‌های گلریزان ماه مبارک رمضان همچنان و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد تا شرایط آزادی زندانیان غیرعمد بیشتری فراهم شود.