kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

ساعات کاری پایانه‌های مرزی کرمانشاه افزایش یافت



مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه اعلام کرد: ساعات کاری پایانه‌های مرزی استان باتوجه به افزایش حجم صادرات تا ساعت ۲۰ افزایش پیدا کرد.
بهزاد باباخانی با بیان اینکه قبلا ساعت کاری پایانه‌های مرزی استان تا ساعت ۱۷ بود، افزود: اکنون سه پایانه مرزی پرویزخان، شیخ صله و شوشمی در استان کرمانشاه برای صادرات کالا به کشور عراق فعال است.
وی افزود: ساعت کاری این پایانه‌ها باتوجه به تراکم بالای کامیون‌های صادراتی پس از مذاکره با طرف عراقی افزایش پیدا کرد و اکنون از ساعت هفت و نیم صبح تا ساعت ۲۰ برای صادرات کالا فعال هستند.
مدیرکل اقتصادی استاندار کرمانشاه یادآور شد: مرز پرویزخان با وجود شیوع ویروس کرونا تنها در روز تحویل سال بسته بود و در دیگر روزها در زمینه صادرات کالا فعالیت می‌کرد.
باباخانی افزود: پایانه‌های مرزی شیخ صله و شوشمی نیز که از ابتدای اسفند ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شده بودند به تازگی بازگشایی شده اند و صادرات کالاها در آنها انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت صادرات کالا در این سه پایانه مرزی افزایش پیدا کرده است، گفت: پایانه های شیخ صله، شوشمی و پرویزخان اکنون بیشتر از ظرفیت صادراتی خود مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل اقتصادی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: باتوجه به استقبال صادرکنندگان از مرز شیخ صله در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم تا ظرفیت این پایانه را در روزهای آینده افزایش دهیم.
باباخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پایانه مرزی سومار نیز اشاره کرد و گفت: پایانه مرزی سومار اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته است و در حال انجام رایزنی با طرف عراقی هستیم تا این مرز نیز به زودی بازگشایی شود.