kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵

زیرسازی راه‌آهن اردبیل تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد



استاندار اردبیل گفت: تاکنون ۸۴ درصد از زیرسازی راه‌آهن اردبیل انجام گرفته و تلاش می‌شود این زیرسازی تا قبل از پایان سال‌جاری تکمیل شود.
اکبر بهنامجو افزود: روند اجرای پروژه راه‌آهن تحت تاثیر کرونا و مشکلات ارزی با تاخیر مواجه شد.
وی با بیان اینکه با بالارفتن هزینه‌های اجرا که ناشی از مشکلات ارزی در کشور بر این پروژه تحمیل شد، برآورد نیاز به اعتبار از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان فراتر رفت، اضافه‌کرد: اعتبار این پروژه از ۳۵۰ میلیارد تومان سال گذشته با افزایش چند برابری به هزار و ۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی اظهارداشت: در اسفندماه سال گذشته و قبل از موعد جذب اعتبار ۷۰ میلیارد تومان از اعتبار جذب شده است.
بهنامجو با بیان اینکه اجرای قطعات مختلف راه‌آهن اردبیل شروع شده، افزود: ریل‌گذاری راه‌آهن شروع شده، ولی سرعت آن پایین است.
وی با بیان اینکه ریل‌گذاری هر ماه پنج کیلومتر صورت می‌گیرد ، افزود: این میزان ریل‌گذاری باید به ۱۵ کیلومتر برسد تا در زمان مقرر تکمیل شود که به لحاظ مالی و فیزیکی برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.
او به وجود سه پل بزرگ در مسیر ریل‌گذاری‌اشاره کرد و گفت: این پل‌های ۶۰۰ متری ،۵۷۰ متری و ۲ تونل در مسیر این راه‌آهن باید اجرا شوند که تلاش می‌کنیم تا فصل آخر سال زیرسازی را به اتمام برسانیم.
بهنامجو از اجرای چهار ایستگاه قطار در این پروژه خبر داد و افزود: ایستگاه مرکزی تا چند ماه آینده تمام می‌شود و بر این اساس فونداسیون سه ایستگاه هم انجام و اجرای آن آغاز شده است.
بهنامجو از اتمام مطالعات و نقشه‌برداری برای اجرای بارانداز ریلی در شمال اردبیل خبر داد و گفت: بر اساس وعده‌های داده شده این بارانداز نیز عملیاتی می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه دستور جذب اعتبارات سفر زمستان پارسال ریاست‌جمهوری اخذ شده است، گفت: جذب اعتبارات از سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه اقدامات چهار خطه کردن راه‌ها به میزان ۶۰ کیلومتر در سال در حال انجام است، از پیگیری اجرای تونل اردبیل- آستارا که به دلیل بیماری کرونا به تعویق افتاده بود، خبر داد.