kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۹۷۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱

شاهزادگان سعودی برای نجات از شر بن‌سلمان دست به دامان آمریکا شدند

رسانه آمریکایی فاش کرده که شاهزادگان محبوس سعودی تصمیم گرفته‌اند برای نجات خود، از لابی‌گری‌های واشنگتن استفاده کنند.



«محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی که رویای پادشاهی در سر دارد، طی دو سال گذشته شاهزادگان زیادی را به بهانه‌های مختلف دستگیر و زندانی کرده است. گروهی از این شاهزاده‌ها برای رهایی از زندان دست به دامان ارباب بن سلمان یعنی آمریکا شده‌اند. روزنامه «نیویورک‌تایمز» در این باره نوشته شاهزادگان محبوس سعودی برای آزادی به دنبال استفاده از نفوذ واشنگتن بر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان هستند.
به نوشته این روزنامه آمریکایی، برخی از این شاهزادگان تلاش می‌کنند تا با کسب حمایت شرکت‌های لابی آمریکایی و گروه‌های فشار در این کشور، از زندان رهایی یابند؛ این درحالی است که حاکم کنونی عربستان با مشکلات اقتصادی زیاد و انتقاداتی که به دلیل نقض گسترده حقوق بشر متوجه این کشور است دست و پنجه نرم می‌کند. این اقدام شاهزادگان سعودی پس از آن شکل گرفت که آنها مطمئن شدند از طریق درخواست از حاکمان کشور خود آزاد نمی‌شوند.
در ادامه گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده، این اقدام غیر طبیعی شاهزادگان سعودی نشان‌دهنده حجم اختلاف و دودستگی در خاندان پادشاهی بوده و درست زمانی اتفاق افتاده که محمد بن سلمان با چالش‌های بزرگی مواجه است...شاهزادگان سعودی با تعدادی از شرکت‌های لابی و گروه‌های فشار برای پایان دادن به سرکوب سیاسی در عربستان تماس برقرار کرده‌اند.
در همین راستا یکی از نزدیکان شاهزاده‌های محبوس سعودی روز جمعه با «رابرت استریک» فردی که روابط قوی آن با محافل سیاست خارجی در دولت «دونالد ترامپ» معروف است، قراردادی به ارزش 2 میلیون دلار امضا کرد! همچنین ماه گذشته «باری بنت» استراتژیست جمهوری‌خواه و فعال در زمینه لابی با یک جاسوس که با یکی از شاهزادگان محبوس سعودی و رقیب محمد بن سلمان در ارتباط است، قراردادی امضا کرد!
آمریکایی‌ها شاهزادگان سعودی را گاوهای شیرده خود می‌دانند.