kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷

افشاگری مهم «ماهاتیر محمد» علیه آمریکا از فروش تجهیزات نظامی ناقص تا حملات 11 سپتامبر

نخست‌وزیر پیشین مالزی در سخنانی فاش کرد، آمریکا جنگنده‌های «اف ۱۶» را ناقص کرده و به مالزی فروخته و این جنگنده‌ها فقط به درد برگزاری رزمایش می‌خورند..به غیر از رژیم صهیونیستی، اوضاع سایر کشورها هم همین است. او همچنین در انتساب حملات تروریستی به القاعده تشکیک کرد.


  سرویس خارجی-

«ماهاتیر محمد»، نخست‌وزیر پیشین مالزی و معمار «مالزی مدرن»، گفته: «مالزی پس از دریافت جنگنده‌های اف ۱۶ آمریکایی متوجه شد که واشنگتن جنگنده‌های مذکور را بدون کد‌های اساسی و برنامه کامل فروخته است» و این کشور نمی‌تواند از تمام قابلیت‌های جنگنده‌های مذکور از جمله قابلیت هجومی آن استفاده کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او که با شبکه «الجزیره» مصاحبه می‌کرد، اضافه کرده که: «تنها فایده جنگنده‌های اف ۱۶ استفاده از آنها در رزمایش‌های نظامی است...آمریکا با تمام کشور‌های جهان به جز رژیم صهیونیستی با همین سیاست برخورد می‌کند.»
نخست‌وزیر پیشین مالزی در این مصاحبه همچنین به حملات ۱۱ سپتامبر 2001 (۲۰ شهریور ۱۳۸۰) نیز پرداخته و ادعای آمریکا مبنی بر انجام این عملیات به وسیله یک گروه تروریستی عربی را «مشکوک» دانست: «روش به کار گرفته شده در حملات ۱۱ سپتامبر کاملاً با حملات گروه‌های تروریستی عربی متفاوت است.»
البته این تشکیک‌ها از همان زمان حملات توسط برخی کارشناسان، که حتی بعضی از آنها غربی هستند، مطرح شده است. حتی برخی از آنان از دست داشتن دولت آمریکا یا رژیم صهیونیستی در این حملات یا جلوگیری نکردن تعمدی از وقوع حملات، به منظور بهره‌گیری‌های بعدی گفته‌اند. بعد از حملات 11 سپتامبر عراق و افغانستان
‌اشغال شد!
گفتنی است، «ماهاتیر محمد» حدوداً 95 ساله که طولانی‌ترین دوران نخست‌وزیری در مالزی و شاید درخشان‌ترین آنها را بر عهده داشته است، چندی پیش به دلایل سیاسی از سمت خود کناره‌گیری کرد، اما همچنان از تأثیرگذارترین چهره‌های مالزی است.