kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷

تشکیل گروه تروریستی جدید در شمال سوریه طرح از آمریکا، پول با عربستان

یک روزنامه چاپ ترکیه فاش کرد، آمریکا و عربستان قصد دارند با ادغام دو گروه مسلح کُرد در شمال سوریه، یک گروه تروریستی جدید تشکیل دهند.


سرویس خارجی-

تحرکات آمریکا در شمال و شرق سوریه بسیار گسترده شده است، به طوری که کارشناسان می‌گویند، واشنگتن به این منطقه نگاه راهبردی دارد و می‌خواهد برای نیروهایش در آنجا، تعدادی پایگاه و دژ همیشگی ایجاد کند. آمریکا در همین چارچوب، طی هفته‌های اخیر سلاح‌ها و تجهیزات زیادی را وارد دو استان سوری «حسکه» و «دیرالزور» کرده است و تنها همین دو روز قبل، حدود 300 کامیون حامل تجهیزات نظامی آمریکایی به این مناطق وارد شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «خبر ترک» چاپ ترکیه، فاش کرد که آمریکا قصد دارد یک گروه مسلح جدید در شمال سوریه تشکیل دهد.
بر اساس گزارش این روزنامه، پس از 21 روز نشست‌های مستمر، آمریکا گروه‌های کُردی موسوم به «جنبش جامعه دموکرات» و «شورای ملی کُرد» را متقاعد کرده است که در هم ادغام شوند. جنبش جامعه دموکرات تحت سیطره پ.ک.ک قرار دارد و شورای ملی نیز عضو ائتلاف معارضان دولت سوریه است.
در این توطئه جدید آمریکا‌، رژیم عربستان نقش حامی مالی را دارد و این رژیم همین اول کار، دست به جیب شد و هفته گذشته120 میلیون دلار به حزب کارگران کردستان کمک کرده است.
خبر ترک ادامه داد، بر اساس اطلاعاتی که از شمال سوریه به دست مسئولان این روزنامه رسیده است، عربستان سعودی به مدت سه سال، 520 میلیون دلار برای این طرح هزینه خواهد کرد و 200 میلیون دلار دیگر نیز، صرف هزینه‌های جانبی این طرح خواهد شد.
به گزارش این روزنامه، در مرحله نخست قرار است که این گروه نظامی از 120 هزار نفر به همراه 600 نفر دیگر تشکیل شود. این 600 نفر، از یگانی هستند که آمریکا آنها را «مبارزه با تروریسم» می‌نامد و شاید مستشاران نظامی جدیدی نیز به این منطقه بیایند.
در گزارشی که وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) هفته گذشته به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور‌، ارائه کرده است، پنتاگون 10 هزار نفر را در شمال سوریه جذب کرده و تحت حمایت خود قرار ‌داده است.