kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
در میان تعریف و تمجیدهای ترامپ از خود

شمار تلفات کرونا در آمریکا از 81 هزار نفر عبور کرد!

در حالی که شمار فوتی‌های کرونا در آمریکا از 81 هزار نفر هم فراتر رفته، ترامپ کماکان به تعریف و تمجید از مدیریت دولت خود در این بحران مشغول است و در جدیدترین مورد مدعی شده «ما پیشرفت بزرگی به دست آورده ایم». او پیش از این نیز گفته بود، دنیا در ماجرای مدیریت کرونا به آمریکا به عنوان یک الگو می‌نگرد!



سرویس خارجی-

بر اساس داده‌های وبگاه ورلد امتر تا عصر دیروز(سه شنبه) 4 میلیون و 272 هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده و 287 هزار نفر نیز متاسفانه فوت کرده‌اند. کماکان نزدیک به یک سوم تعداد مبتلایان و فوتی‌ها به آمریکا تعلق دارد و در این کشور زیر سایر مدیریت فاجعه‌بار دولت ترامپ تا کنون بیش از 81 هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.
کرونا به داخل کاخ سفید نیز رسوخ کرده و به دنبال ابتلای دو دستیار ارشد ترامپ، به همه افرادی که وارد دفاتر اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شوند، دستور داده شده که از ماسک استفاده کنند. هفته‌ها سهل‌انگاری و دروغ‌پردازی در حالی که جهان در تکاپوی ایجاد آمادگی برای مقابله با کرونا بود، موجب شده بسیاری «ترامپ» را به دلیل مرگ هزاران آمریکایی و قرار گرفتن این کشور در صدر جدول تعداد مبتلایان و قربانیان در جهان مقصر بدانند. ترامپ در روزهای ابتدایی شیوع این ویروس در آمریکا، آن را «فریبکاری دموکرات‌ها» می‌خواند. چند روز بعد و در حالی که تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا دو رقمی شد، او مدعی شد که دولتش کاملا شیوع کرونا را تحت کنترل دارد و فقط یک نفر که از چین آمده به این ویروس مبتلاست! با گذشت چند روز و در حالی که شمار مبتلایان رو به افزایش گذاشته بود گفت که این ویروس به زودی ناپدید می‌شود!
این روزها نیز ترامپ به طور مرتب از تدابیر و عملکرد «فوق‌العاده» خود در مهار کرونا سخن می‌گوید و این در حالی است که این کشور همچنان در آمار مبتلایان و فوتی‌ها در رتبه نخست جهانی قرار دارد. ترامپ روز دوشنبه نیز اعلام کرد «پیشرفت بزرگی» در کشورش در زمینه مقابله با کرونا حاصل می‌شود. رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: «آمار کرونا بسیار بهتر به نظر می‌رسد و تقریبا در همه جا در حال کاهش است. پیشرفت بزرگی در حال انجام است. واکنش ما به کرونا به جز در رسانه‌های اخبار جعلی بسیار معتبر تلقی می‌شود. آنها رویکردی خفت‌بار به آمریکا دارند».
کرونا برای ترامپ هیچ اهمیتی ندارد
با وجود اینکه شمار تلفات بیماری کرونا در آمریکا روزانه افزایش می‌یابد، اما به نوشته وبگاه خبری سی‌ان‌ان، ترامپ به جای تمرکز بر شمار کشته‌شدگان بر انتخابات آبان‌ماه تمرکز کرده است. در بخشی از یادداشت سی‌ان‌ان آمده: «با وجود اینکه شمار تلفات در آمریکا روزانه 2000 نفر است و می‌تواند به 3000 نفر در روز نیز برسد، اما ترامپ همچنان به انتخابات نوامبر (آبان ماه) 2020 تمرکز دارد. اکنون این مسئله تماماً در مورد پیروزی در انتخابات است و این اقدام تنها نیاز دارد آمریکایی‌ها متقاعد شوند که اقدامات‌ برای کرونا به پایان رسیده‌اند....همزمان که ترامپ ادعا می‌کند عملکرد فوق‌العاده‌ای در دوره کرونا داشته است، همدستان وی در رسانه‌های راست‌گرای آمریکا کار‌زاری را به راه ‌‌انداخته‌اند تا آمار‌های مرگ و میر را بی‌اعتبار جلوه دهند و این نظریه را پیش‌ ببرند که آمار تلفات ناشی از بیماری کرونا، نقشه‌ای علیه رئیس‌جمهور آمریکاست».
سی‌ان‌ان در ادامه نوشته، او مدعی است عملکرد فوق‌العاده‌ای در این زمینه داشته‌ است. این دروغ‌ها حتی قبل از کنفرانس خبری او در روز دوشنبه آغاز شده بود. بر بنر‌هایی که پشت سر وی نصب شده بودند به ‌اشتباه نوشته بود«آمریکا در امر تست کرونا در جهان اول است». آمریکا ممکن است تست کرونای زیادی انجام داده باشد، اما بر اساس جمعیتی که این کشور دارد، آمار تست‌گیری این کشور به رتبه اول نمی‌رسد و آمریکا در امر تست کرونا حتی پایین‌تر از ده‌ها کشور دیگر قرار دارد و اقدامات این کشور در این زمینه حتی از روسیه، کانادا، اسپانیا، ایتالیا، اسلوونی و بلاروس بد‌تر بوده است.
کرونای عمدی!
سی ان ان در گزارش دیگری نوشته «برخی زندانیان آمریکایی عمدا کرونا می‌گیرند تا از زندان آزاد شوند طبق گفته پلیس شهر لس‌آنجلس زندانیانی در ایالت کالیفرنیای آمریکا، تلاش می‌کنند با استفاده از لیوان‌ها به طور مشترک، خود را به ویروس کرونا مبتلا کنند تا بدین منظور خود و دیگران را از زندان آزاد کنند. به گزارش فارس، کلانتر شهر لس آنجلس در این باره گفته: «این موضوع ما را آزار می‌دهد که افرادی چنین بلایی را به عمد سر خود می‌آورند تا ما را مجبور کنند، زندانیان بیشتری را از زندان آزاد کنیم. که البته ما این کار را نخواهیم کرد». بر اساس گفته کلانتر شهر لس‌آنجلس بیش از 350 زندانی در این بخش تست کرونای مثبت
داشته‌اند.
اوضاع بد اقتصادی عربستان
روزنامه اینترنتی رأی الیوم اما با ‌اشاره به شیوع کرونا در عربستان و اجرای سیاست ریاضت‌ اقتصادی در این کشور به علت بحران مالی نوشته «اگر این کشور نفت‌خیز و ثروتمند، درآمدهایش را صرف جنگ‌ها و قرارداد‌های تسلیحاتی نمی‌کرد اکنون می‌توانست از ثروت خود در بحران‌های کنونی ناشی از کرونا و کاهش قیمت‌ نفت استفاده کند...به نظر می‌رسد مژده«عبدالرحمن سدیس» مدیرکل امور مسجد الحرام درباره ازسرگیری مراسم عبادی در مسجد الحرام و مسجد النبی ظرف چند روز آینده که به سبب شیوع کرونا از بیش از دو ماه پیش تعطیل شده است، به علت وحشت از ویروس کرونا و افزایش مبتلایان در عربستان که گفته می‌شود تا ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید تحقق نیابد. این چیزی است که توفیق ربیعه، وزیر بهداشت عربستان نیز درباره آن هشدار داده بود.اگر تعداد مبتلایان به کرونا در عربستان به رقم ۲۰۰ هزار نفر برسد موجب فروپاشی نظام بهداشتی در عربستان خواهد
شد».