kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵

25 کشته و 60 زخمی بر اثر انفجار تروریستی در شرق افغانستان

انفجار در مراسم تشییع جنازه یکی از فرماندهان پلیس استان «ننگرهار» واقع در شرق افغانستان، 24 کشته و بیش از 60 زخمی برجای گذاشت.



به گزارش خبرگزاری فارس، مسئولان محلی در استان ننگرهار اعلام کردند، دیروز بر اثر انفجار انتحاری در مراسم تشییع جنازه «شیخ اکرم» از فرماندهان پلیس محلی شهرستان «کوزکنر»، 24 نفر از جمله «عبدالله ملکزی» عضو شورای استانی، کشته شدند. شمار زخمی‌های این حادثه نیز بیش از 60 نفر اعلام شد.
«عطاالله خوگیانی» سخنگوی استاندار ننگرهار گفت، «ملک قیس نورآغا ملکزی»، از اعضای مجلس نمایندگان، نیز در این حمله انتحاری زخمی شد. سخنگوی استاندار ننگرهار تأکید کرد که ممکن است تعداد زخمی‌ها و کشته‌ها افزایش یابد. تا عصر دیروز مسئولیت این رویداد را هیچ شخص و یا گروهی به عهده نگرفت. عناصر گروه طالبان در این ولایت ناامن در شرق افغانستان، و اعضای داعش نیز در بخش‌هایی از آن فعالیت دارند.
حمله به پزشکان بدون مرز
مقامات امنیتی افغانستان اعلام کردند‌، دیروزگروهی از مهاجمان مسلح وارد یک بیمارستان پزشکان بدون مرز در غرب کابل شده‌اند و تا عصر دیروز درگیری در محل جریان داشت.
بر اساس گزارش‌ها، ابتدا یک فرد انتحاری خود را در بیمارستان منفجر کرد و سپس، دیگر تروریست‌ها وارد بیمارستان شدند.
«مهدی راسخ» نماینده مردم کابل در مجلس نمایندگان افغانستان، اعلام کرد که شماری از پزشکان در داخل این بیمارستان گیر افتاده‌اند و تا دیشب نیروهای امنیتی موفق به خارج کردن این افراد نشدند.
منابع رسمی در مورد تلفات احتمالی این حمله چیزی نگفتند، اما شاهدان عینی زخمی شدن دو خانم و یک مرد را در ساعات نخست رویداد تأیید کرده‌اند. هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.
توافق غنی و عبدالله
یک منبع آگاه در کاخ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که «اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» برای تشکیل یک دولت واحد در این کشور، به توافق رسیده‌اند. به گزارش میزان، این منبع آگاه گفت، عبدالله دیگر تصمیمات مهم و اساسی مقامات را به چالش نخواهد کشید یا به آنها رأی منفی نخواهد داد. عبدالله، غنی را به عنوان رئیس‌جمهور به رسمیت خواهد شناخت و خودش نیز نقش رهبری فرآیند صلح این کشور را به عهده خواهد گرفت. علاوه‌بر آن، عبدالله در درون ساختار دولت نیز نقش خواهد داشت.
گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان شهریور سال گذشته برگزار شده است. نتیجه انتخابات اما، چهار ماه بعد اعلام شد. بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات افغانستان،‌اشرف غنی پیروز این انتخابات بوده است. این در حالی است که عبدالله نتیجه مذکور را نپذیرفته و مدعی تقلب شده است. پس از آن نیز غنی در کاخ« ارگ» و عبدالله در کاخ «سپیدار» کابل به طور همزمان، به عنوان رئیس‌جمهور افغانستان، سوگند خورده‌اند!