kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۱۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
رادیو بین‌المللی فرانسه: آمریکا در بحران کرونا شکست خورد

کرونا شمار بی‌خانمان‌ها در سانفرانسیسکو را 3 برابر کرد

در حالی که آمار فوتی‌های کرونا در آمریکا، از مرز 80 هزار نفر گذشته است، گزارش‌ها از رشد شدید تعداد بی‌خانمان‌ها در این کشور حکایت دارد، به طوری که تنها یک منطقه سانفرانسیسکو از زمان شیوع کرونا تاکنون، شمار بی‌خانمان‌ها،



سرویس خارجی-

300 درصد رشد داشته است.
شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان همچنان ادامه دارد. بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امتر»، تا عصر دیروز چهار میلیون و 200 هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده و 284 هزار نفر نیز متاسفانه فوت کرده‌اند. نزدیک به یک سوم تعداد مبتلایان و فوتی‌ها به آمریکا تعلق دارد؛ در این کشور بیش از 80 هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند. دیروز خبر رسید «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ»، نیزبه دلیل ابتلای دستیارش به ویروس کرونا، تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته و موقتاً از بقیه کارکنان کاخ سفید جدا شده است.
 رادیو بین‌المللی فرانسه در مقاله‌ای با عنوان «همزمان با کروناویروس، ماشین ابرقدرت اول جهان خراب شده است»، ضمن مرور روش‌های مقابله دولت ترامپ با ویروس کرونا، نوشت: آمریکا در مقابله با ویروس کرونا کاملا شکست خورده است. کرونا شکاف طبقاتی را نیز در آمریکا به شدت عمیق‌تر کرده و طی دو ماه اخیر بر تعداد بی‌خانمان‌ها به شدت افزوده است. به طوری که رسانه‌ها خبر داده‌اند، منطقه «تندرلوین » سانفرانسیسکو با رشد ۳۰۰ درصدی تعداد بی‌خانمان‌ها مواجه شده است. بر اساس گزارش دیلی میل، رشد بی‌سابقه حضور بی‌خانمان‌ها در منطقه «تندرلوین »، خیابان‌ها را کثیف، ناامن و در برخی از موارد غیرقابل عبور و مرور کرده است. بر اساس این گزارش، حدود ۴۰۰ چادر خیابان‌های این منطقه را ‌اشغال کرده است. مقام‌های شهری نیز برخی از خیابان‌ها و پارکینگ‌ها را برای ایجاد فضای اقامت بی‌خانمان‌ها مسدود کرده‌اند.
ترامپ مسئول مرگ مردم آمریکاست
«نوام چامسکی»، زبان شناس و فیلسوف مشهور آمریکایی نیز در گفت وگو با روزنامه گاردین، با انتقاد شدید از ترامپ اظهار کرد، رئیس‌جمهور آمریکا با تظاهر به اینکه منجی آمریکا در دوران شیوع کرونا است، از پشت به مردم کشورش خنجر زده است.به گفته وی ترامپ بودجه دولت برای پژوهش و درباره امور درمان و بیماری‌های عفونی را به نفع شرکت‌های ثروتمند کاهش داده است. چامسکی افزود: کاهش بودجه این بخش کاری است که ترامپ هر سال انجام داده است. بنابراین برنامه او این است که این کاهش را ادامه دهد تا جایی که مطمئن شود مردم تا جایی که ممکن است آسیب پذیر شده‌اند و می‌توانند تا آخرین حد ممکن آسیب ببینند اما این کار مسلماً منافع مالی و قدرت حامیان اصلی او را افزایش می‌دهد.چامسکی همچنین اظهار کرد، دونالد ترامپ با وادار کردن فرمانداران ایالت‌ها به پذیرفتن مسئولیت مقابله با کرونا وظایف خود را ترک کرده است.این یک استراتژی عالی برای کشتن شمار گسترده‌ای از مردم و پیشبرد سیاست انتخاباتی او است.وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال مقصر دانستن ترامپ در مرگ مردم آمریکا گفت: همین‌طور است اما اوضاع از این خیلی بدتر است زیرا او در سطح بین‌المللی نیز همین‌طور است. او به دنبال مقصر جلوه دادن دیگران برای پنهان کردن حملات مجرمانه خود علیه مردم آمریکا است.
دروغ‌های 24 گانه آمریکا
دولت چین نیز با صدور بیانیه‌ای طولانی، اعلام کرد که برخی مقامات ارشد آمریکایی «24 ادعای توهین‌آمیز» درخصوص شیوع ویروس «کووید۱۹» را متوجه چین کرده‌اند و پکن در این رابطه، به شدت معترض است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه چین شامگاه شنبه طی بیانیه‌ای 11هزار کلمه‌ای، با بیان اینکه برخی گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد اتباع آمریکایی در داخل خاک این کشور حتی پیش از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ووهان، دچار این بیماری شده بودند، تاکید شده که هیچ مدرکی مبنی بر تولید این ویروس در آزمایشگاه‌های چین وجود ندارد.به نوشته رویترز، وزارت خارجه چین همچنین جدول زمان‌بندی مشخصی را از اینکه چگونه «به موقع» و به شکلی «شفاف» اطلاعات درباره شیوع ویروس کووید۱۹ در این کشور را در اختیار جهانیان گذاشته، منتشر کرد تا ادعاهای آمریکا مبنی بر کُند و با تأخیر بودن واکنش خود را رد کند.«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، طی هفته‌های اخیر بارها مدعی شده که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و دولت پکن اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.با این حال، سرویس اطلاعات فدرال آلمان روز جمعه در واکنش به این ادعای آمریکایی‌ها گفت، اتهام‌زنی‌های آنها تلاشی برای منحرف کردن توجهات از شکست دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، در مهار کردن شیوع ویروس کرونا  در این کشور است.