kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷

خشم سیاهپوستان آمریکایی از قتل یک سیاهپوست توسط پدر و پسر نژادپرست

انتشار ویدئویی دلخراش از حمله مسلحانه پدر و پسر سفیدپوست و نژادپرست آمریکایی به یک جوان سیاه پوست غیرمسلح که به قتل وی منجر می‌شود بار دیگر خشم جامعه سیاهان آمریکا را برانگیخته است.


  سرویس خارجی-

در آمریکا سیاهان زیر شدیدترین رفتارهای نژادپرستانه قرار دارند. آنها بیشتر از سوی پلیس بازداشت می‌شوند. بیشتر کرونا می‌گیرند! و بیش از سیاهان از این ویروس می‌میرند، بیش از دیگران از سوی پلیس دستگیر و زندانی می‌شوند و بیشتر از دیگران توسط پلیس و نژادپرست‌ها کشته می‌شوند!
 حملات نژادپرستانه و کشتار هدفمند سیاهان آمریکا طی سال‌های اخیر به قدری زیاد شده که جنبشی تحت عنوان «جان سیاهان ارزش دارد» در این کشور شکل گرفته است. در جدیدترین مورد از حملات نژادپرستانه ویدئویی دلخراش منتشر شده که نشان می‌دهد 2 مردم سفید پوست که ظاهراً پدر و پسر هستند به یک جوان سیاه پوست در جورجیا حمله کرده و وی را به ضرب گلوله و مثل آب خوردن می‌کشند. براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به دنبال انتشار این ویدئوی دلخراش، موجی از خشم مردم آمریکا را در برگرفته است. این ویدئو نشان می‌دهد یک مرد سیاه پوست غیر مسلح در حال ورزش کردن در یک پارک است که مورد هجوم مسلحانه این دو قرار می‌گیرد. احمد پس از اصابت گلوله چندین متر راه می‌رود و ناگهان بر زمین می‌افتد و جان می‌دهد. پلیس آمریکا می‌گوید این دو نفر که «گرگوری مک میشل» و «تراویس مک میشل» نام دارند را بازداشت کرده است. به دنبال انتشار این ویدئو تجمعات اعتراضی در بعضی از شهرهای آمریکا صورت گرفت که خواستار اجرای عدالت برای قاتلین این مرد سیاه‌پوست هستند. پیش از این قاتلان نژادپرست زیادی از سوی دستگاه قضائی آمریکا تبرئه شده‌اند! دستگاه قضائی که به اعتراف باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا،
 نژادپرست است.
گویا این جنایت چند ماه پیش رخ داده‌اما پلیس و دادستانی آمریکا تاکنون هیچ خبری درباره آن منتشر نکرده بودند. پس از انتشار ویدئوی این حمله وحشیانه و بازتاب گسترده آن در شبکه‌های اجتماعی دادستانی خواستار بررسی این اتفاق شد!
این برای اولین بار نیست که سیاه پوستان آمریکایی بدون دلیل و به دلایل نژادپرستانه توسط سفیدپوستان نژادپرست قربانی می‌شوند. سال 2016 نیز پلیس شیکاگو فیلم تکان‌دهنده‌ای منتشر کرد که در آن یک مامور سفیدپوست نوجوانی سیاهپوست را 16 بار هدف شلیک مستقیم گلوله قرار می‌دهد.در سال 2014 نیز شلیک پلیس به «مایکل براون» نوجوان غیرمسلح آمریکایی در شهر فرگوسن به چندین ماه تنش و آشوب در سراسر آمریکا منجر شد.
دادستان کل ایالت جورجیا از دادستان فدرال آمریکا خواسته تا درباره مرگ «احمد آربری»، جوان سیاه پوستی که با شلیک گلوله دویا سه مرد سفید پوست کشته شده است «تحقیقات کامل» انجام دهد. «کریستفور کار» دادستان عمومی جورجیا نیز گفته او رسما از وزارت دادگستری درخواست کرده است که تحقیقات جامعی در زمینه مرگ آربری انجام دهد.