kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲

کرونا بهانه تازه شیوخ مرتجع عرب برای عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، کرونا را به عنوان بهانه‌ای جدید برای تداوم عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتخاب کرده‌اند.

شیوخ مرتجع عرب در چند سال اخیر با روش‌های مختلف به دنبال عادی ‌سازی روابط با رژیم کودک کش صهیونیستی بوده‌اند.
عربستان، بحرین و امارات در این زمینه پیشگام بوده و حتی اخیرا با ساخت سریال‌هایی در حال مهیا افکار عمومی مردم خود برای عادی ‌سازی این روابط هستند.
ظاهرا شیوع ویروس کرونا نیز به بهانه جدید این کشورها برای تداوم عادی ‌سازی روابط تبدیل شده
است.
روزنامه صهیونیستی «معاریو » نوشته، طی هفته‌های گذشته تعدادی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس برای (بخوانید به بهانه) کسب اطلاعات درباره چگونگی برخورد با شیوع ویروس کرونا، از تل‌آویو کمک خواسته‌اند. طبق گزارش این روزنامه، بحرین به‌همراه تعداد دیگری از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس از یک مرکز صهیونیستی در تل‌آویو برای مقابله با شیوع کرونا درخواست کمک کرده‌اند.
هفته گذشته نیز سفیر امارات در سازمان ملل صراحتاً اعلام کرد که این کشور آماده هرگونه همکاری با رژیم صهیونیستی در راستای ساخت واکسن کرونا
است!
در همین راستا «مارک شاینار» خاخام صهیونیست که روابط گسترده‌ای با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس دارد اظهار داشته که «رهبران کشورهای عربی خلیج‌فارس معتقدند که با استفاده از ثروت خود می‌توانند در کنار صهیونیست‌ها به ساخت واکسن کرونا کمک کنند و درواقع این واکسن را فرصتی برای همکاری میان خود و تل‌آویو می‌بینند.»
از سوی دیگر سراسقف کلیسای ارتدوکس روم در قدس خطاب به همین کشورهای خائن به آرمان‌های فلسطین اعلام کرده، «عادی‌‌سازی روابط با تل‌آویو جنایت است چراکه اسرائیل از این اقدام برای سرکوب، ظلم و اقدامات نژادپرستانه علیه فلسطین بهره
می‌گیرد».