kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴

کوتاه از ایران


میزبانی از 3 میلیون زائر
مشهد- واحد مرکزی خبر: مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی با بیان این که ظرفیت و شرایط برای حضور 3 میلیون نفر در شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است، گفت: آستان قدس رضوی برای لیالی قدر برنامه‌های ویژه‌ای برای زائران و مجاوران در نظر گرفته است.
حسین یوسفی افزود: مراسم معنوی شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی از ساعت 20 و 45 دقیقه در حرم رضوی آغاز و تا یک بامداد ادامه دارد.
وی گفت: علاوه بر همکاری دستگاه‌ها و بخش‌هایی خارج از مجموعه آستان قدس رضوی، پایگاه‌های اورژانس، آمبولانس‌ها و امکانات تخصصی حرم مطهر رضوی فعال و آماده خدمت به زائران هستند.
آغاز تور دوچرخه‌سواری
ارومیه- ایرنا: سه ورزشکار خویی همزمان با روز جهانی قدس،‌ تور دوچرخه‌سواری مزار شمس تبریزی در خوی تا مقبره مولانا در قونیه کشور ترکیه را آغاز می‌کنند.
یکی از این دوچرخه‌سواران گفت: رساندن پیام صلح و دوستی به اقصی نقاط جهان هدف اصلی ما در این حرکت فرهنگی ورزشی است.
شاهین ذاکری افزود: حرکت ما از شهرستان خوی و مقابل مقبره شمس تبریزی در روز سوم مردادماه همزمان با روز جهانی قدس و با شعار صلح و دوستی شروع می‌شود و مسیر 3 هزار و 500 کیلومتری خوی تا مقبره مولانا در شهر قونیه ترکیه و بالعکس را رکاب می‌زنیم.
شناسایی 10 هزار شهید اصناف
قم- خبرنگار کیهان: فرمانده بسیج اصناف کشور در مراسم یادواره 300 شهید نانوای کشور و یک هزار شهید اصناف و بازار استان قم افزود: اصناف با حضور در خط مقدم شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند که از اردیبهشت سال گذشته تاکنون 10 هزار شهید اصناف را شناسایی کردیم ولی قطعا آمار شهدای این صنف بسیار بیشتر از این آمار است.
سرهنگ محمدابراهیم کریمی از تالیف 50 عنوان کتاب از برجستگان شهدای اصناف در سراسر کشور خبر داد و گفت: تعدادی از این کتاب‌ها منتشر شده و با استقبال بالای مردم مواجه شده است و تعداد دیگر نیز توسط نویسندگان برجسته کشوری در حال تکمیل است.
کریمی ادامه داد: حدود 600 دقیقه فیلم مستند از شهدای اصناف تهیه شده که 200 دقیقه آن تدوین و برای پخش تحویل صدا و سیما شد.
شهادت جانباز دزفولی
دزفول- ایرنا: یعقوب‌رضا علیزاده جانباز 70 درصد دزفولی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از بیماری به خیل شهدا پیوست.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دزفول گفت: این جانباز که در طول دوران دفاع مقدس، هر دو پای خود را از دست داده بود، به دلیل جراحات ناشی از جنگ تحمیلی و مشکلات کبدی به دیار باقی شتافت.
عبدالرضا جوهرزاده افزود: پیکر این جانباز که سه‌شنبه در بیمارستان نمازی شیراز به شهادت رسید، عصر دیروز از شهرک اسلام‌آباد دزفول به سمت گلزار این شهرک تشییع و به خاک سپرده شد.
تولید عریض‌ترین ورق‌های خودرو
شهرکرد- واحد مرکزی خبر: عریض‌ترین ورق‌های خودرویی کشور در بزرگترین مجتمع ورق خاورمیانه، در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.
مدیرعامل بزرگترین کارخانه ورق خودرو خاورمیانه گفت: این کارخانه تنها تولیدکننده ورق‌های عریض خودرویی کشور به عرض بیش از یک و نیم متر است.
جوانبخت سامانی افزود: این کارخانه ورق‌هایی با عرض 80 تا یک متر و 80 سانتی‌متر عرض و ضخامت دو دهم تا 4 دهم خودرویی و صنعتی تولید می‌کند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم گفت: تولید محصول در بزرگترین مجتمع ورق خودرو خاورمیانه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش یافته است.
سید نعیم امامی افزود: امسال تاکنون افزون بر 60 هزار و 332 تن محصول در این کارخانه تولید و روانه بازار مصرف شده است.