kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
اعتراف صریح شیمون پرز

موشک‌های مقاومت خواب را از ما گرفته است

پس از 9 روز بمباران بی‌امان غزه، رئیس رژیم صهیونیستی به صراحت اعتراف کرد موشک‌های مقاومت فلسطین خواب را از ما گرفته است.
به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شیمون پرز طی سخنانی اظهار داشت، موشک‌های مقاومت خواب را از چشمان ما گرفته است و نمی‌توانیم به همراه بقیه خانواده به راحتی استراحت کنیم.
وی افزود، موشک‌های مقاومت از نقاط مختلف شلیک می‌شود و رعب و وحشت را به جان ما انداخته است. با وحشت ساکنان تل‌آویو در نتیجه موشک‌های مقاومت پرز گفت، ما گزینه دیگری جز حمله نداریم.
پرز در حالی این اظهارات را بیان می‌کند که از یادآوری این حقیقت که حمله را چه کسی شروع کرده است چشم‌پوشی می‌کند.
 این صهیونیست کودک‌کش یادآوری نمی‌کند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از 2000 تن بمب بر سر مردم بی‌دفاع غزه ریخته‌اند و بیش از 200 نفر از بیماران، کودکان، زنان و سالمندان جان خود را از دست داده‌اند.
این اظهارات در شرایطی صورت می‌گیرد که در میان مسئولان صهیونیستی درباره پذیرش آتش‌بس و ترک جنگ اختلافات عمیقی بروز کرده است.
ایلی‌یشای از نمایندگان پارلمان، پذیرش آتش‌بس را سیلی بر صورت تمام شهروندان اسرائیل توصیف و ادعا می‌کند که باید زیرساخت‌های حماس را نابود کنیم تا به ده‌ها سال عقب‌تر بازگردد. پس از آنکه دانی دانون معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نتانیاهو را عامل شکست دانست از طرف نخست‌وزیر اسرائیل برکنار شد.
جنبش حماس تصمیم نتانیاهو در برکناری معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را پیروزی برای مقاومت توصیف کرد و افزود، این اقدام نشان دهنده توانمندی مقاومت فلسطین در رویارویی با اسرائیل است.
در همین رابطه روزنامه السفیر نوشت، بمباران غزه با حجم گسترده‌ای از حملات موشکی نیروهای مقاومت روبه‌رو شد که هرگز تصور آن را نمی‌کرد. تا جایی که ضعف سرویس اطلاعات نظامی آن و ارائه اطلاعات ناقص و ضعیف آن در برابر انتقادات شدید قرار گرفته است. منتقدان می‌گویند، اسرائیل که از توان حماس بی‌خبر است چگونه می‌خواهد نقشه‌های دیگر را به اجرا درآورد.
در این میان مسئولان نظامی و امنیتی اسرائیل مدعی شدند که حماس موشک‌های خود را زیر برج‌های مسکونی پنهان کرده است از همین رو به دلیل جلوگیری از افزایش قربانیان غیرنظامی، امکان هدف قرار دادن این برج‌ها وجود ندارد.
این اظهارات در واقع چیزی جز بهانه‌تراشی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی ارتش اسرائیل در مقابله با موشک‌های مقاومت نیست زیرا حقایقی که در غزه و حملات گسترده علیه آن جریان دارد، کاملاً با ادعاهای مزبور در تعارض است.
در همین رابطه «موطی شیفر» کارشناس مهندسی هوا فضا و برنده جایزه امنیت در فلسطین اشغالی گفت، سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین بزرگترین دروغ و فریبی است که جهان شاهد آن بوده است.
این در حالی است که دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین به صورت مشترک شهر تل‌آویو را آماج حملات موشکی خود قرار دادند.
گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس و گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند که با موشک‌های براق 70 و ام 75 تل‌آویو را هدف قرار دادند. این گردان‌ها افزودند که در روزهای آینده عملیات مشترک بیشتری از سوی این دو جنبش صورت خواهد گرفت.
مقاومت فلسطین همچنین دو هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی را برفراز غزه سرنگون کرد.
همچنین به رغم ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر پذیرش آتش‌بس جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته بار دیگر غزه را هدف حملات خود قرار دادند و تعداد زیادی از منازل مسکونی به طور کامل تخریب شد.
منزل محمود الزهار از رهبران ارشد حماس نیز به طور کامل تخریب شد.
تعداد شهدای بمباران رژیم صهیونیستی به 210 تن و مجروحان به 1560 نفر رسیده است.
رژیم صهیونیستی همچنین هشدار داده است که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را هدف قرار خواهد داد و از بیماران خواسته که بیمارستان‌ها را ترک کنند.
به عقیده ناظران سیاسی منطقه موشک‌های مقاومت و پذیرش یک روزه آتش‌بس نشان داد که سران صهیونیست به‌رغم تبلیغات رسانه‌ای در برابر مقاومت فلسطین بسیار آسیب‌پذیر هستند.
سران اسرائیل ارزیابی درستی از توان موشکی مقاومت ندارند و همین امر انتقادهای زیادی را متوجه مسئولان صهیونیستی کرده است.
نگرانی صهیونیست‌ها از آن روست که موشک‌های مقاومت به نقاط حساس خورده و همین مسئله نگرانی آنها را دو چندان کرده است. پذیرش سریع آتش‌بس از سوی صهیونیست‌ها حاکی از همین نگرانی است.
سایر رویدادها
* یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی با انتقاد از اظهارات نخست‌وزیر ترکیه، وی را به یهودی‌ستیزی متهم کرد.
* محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای گفت‌وگو با مقامات ترکیه و مصر درباره پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به غزه به این کشورها خواهد رفت.
* شبکه الجزیره انگلیسی اعلام کرد، مردم غزه به آتش‌بس راضی نیستند و خواستار حل اساسی مشکلاتشان و رفع محاصره غزه هستند.
* بر اثر انهدام تأسیسات آب و فاضلاب در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، صدها هزار نفر از مردم غزه با بحران آب مواجه شدند.