kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۷۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱

خیز رژیم صهیونیستی برای تسلط کامل بر حرم ابراهیمی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در راستای تلاش برای تسلط کامل بر حرم ابراهیمی مجوز نهایی آغاز ساخت شهرک صهیونیست‌نشین در مرکز شهر الخلیل را صادر کرد.

رژیم صهیونیستی به دنبال آن است تا با حمایت‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهعور آمریکا مناطق بیشتری از فلسطین را به سرزمین‌های‌اشغالی الحاق کند. در همین راستاست که، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم به دنبال الحاق کرانه باختری است. اکنون خبر رسیده که این رژیم به دنبال تسلط کامل بر حرم ابراهیمی نیز هست! چرا که «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مجوز نهایی ساخت یک شهرک صهیونیست‌نشین در نزدیکی حرم ابراهیمی (محل دفن حضرت ابراهیم-علیه‌السلام) در شهر «الخلیل» را صادر کرده است.
به نوشته خبرگزاری «معا» (فلسطین)، ساخت این شهرک موجب‌اشغال بخش‌های دیگری از خاک فلسطینیان می‌شود. همچنین قرار است خیابان مخصوصی برای تردد شهرک‌نشینان صهیونیست به حرم ابراهیمی احداث شود (که از منطقه فلسطینی‌نشین می‌گذرد). ساخت آسانسور بسیار بزرگ نیز برای آنها در داخل این مکان مقدس پیش‌بینی شده است!
طبق گزارش‌های منتشر شده، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به «شورای عالی برنامه‌ریزی اسرائیل» اجازه داده تا اقدامات خود را برای بررسی ساخت این شهرک در شهر الخلیل (در جنوب کرانه باختری) آغاز کند. اقدامی که مساحت وسیعی را در اطراف حرم ابراهیمی تحت‌اشغال رژیم صهیونیستی در می‌آورد. «نفتالی بنت» همچنین خواسته بدون معطلی و فوت وقت، این پروژه آغاز شود. پیش از مجوز نهایی وی، دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «یسرائیل کاتص» وزیر خارجه این رژیم مجوز این کار را صادر کرده بودند. ساخت این شهرک از مدت‌ها پیش محل بحث و جدل در میان فلسطینیان و‌اشغالگران بود. شبکه ۱۳ این رژیم در آذر ماه سال گذشته در گزارشی اعلام کرده بود که قرار است این شهرک در مرکز شهر الخلیل و بر روی منطقه معروف به بازار قدیمی «الحسبه» ساخته شود. فلسطینی‌ها تا سال ۱۹۹۴ (۱۳۷۳) در این بازار صاحب مغازه بودند و کسب و کار می‌کردند. همچنین قرار است با تخریب مغازه‌ها یک مرکز خرید مخصوص صهیونیست‌ها نیز احداث شود! این بازار با یک خیابان به حرم ابراهیمی متصل می‌شود.
سازمان جهانی یونسکو در جولای ۲۰۱۷ حرم ابراهیمی را به عنوان میراث فرهنگی فلسطین به رسمیت شناخت و آن را ثبت جهانی کرد. به گزارش الجزیره، در حال حاضر فقط ۸۰۰ صهیونیست در شهر الخلیل تحت تدابیر شدید امنیتی زندگی می‌کنند و بقیه ۲۰۰ هزار جمعیت این شهر، فلسطینی‌ها هستند. پیش‌بینی می‌شود با تخریب مغازه‌های فلسطینی‌ها و آغاز ساخت این شهرک درگیری‌های شدیدی رخ دهد. این در حالی است که در چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی فراتر از مرزهای ایجادشده پس از جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی غیرقانونی اعلام شده است.
خبر دیگر اینکه، حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرده این جنبش تمام توان خود را برای جلوگیری از الحاق کرانه باختری به قلمرو رژیم‌اشغالگر صهیونیستی به کار خواهد گرفت. حسام بدران افزوده، زمان دستیابی به وحدت ملی برای مقابله با الحاق اراضی فلسطین فرا رسیده است. بدران هر گونه تلاش برای عادی ‌سازی روابط با رژیم‌اشغالگر صهیونیستی را پشت کردن به ده‌ها هزار شهید و اسیر و همه کسانی دانست که در راه آزادی فلسطین فداکاری کرده‌اند.