kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۷۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴

آمریکا از آسمان و زمین در حال ارسال سلاح به سوریه است

منابع سوری می‌گویند آمریکا 300 کامیون دیگر حامل سلاح و تجهیزات نظامی به شمال شرق سوریه ارسال کرد و همزمان با آن، هواپیماهای باری این کشور نیز به چند پایگاه نظامی این کشور در سوریه سلاح و تجهیزات نظامی منتقل کردند. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند آمریکا به دنبال احیاء داعش در منطقه و تقویت کردهای جدایی طلب در سوریه است.


سرویس خارجی-

ارسال سلاح و تجهیزات نظامی توسط آمریکا به مناطق شرق و شمال شرق سوریه همچنان ادامه دارد. طی یک هفته گذشته، ابتدا 50 کامیون و سپس،70 کامیون مملو از سلاح به وسیله نیروهای آمریکایی وارد این مناطق شدند. دیروز نیز منابع خبری نوشتند آمریکا به تحرکات خود در این کشور افزوده است. خبرگزاری فارس به نقل از مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش داد کاروانی متشکل از ۳۰۰ کامیون مملو از تجهیزات نظامی آمریکایی به همراه چند هواپیمای ترابری، وارد پایگاه‌های این کشور در شرق و شمال شرق سوریه شده‌اند.
به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه (که از مخالفان بشار اسد است)، هواپیماهای باری آمریکایی به پایگاه «قصرک» در« القامشلی» (شمال شرق سوریه) و میدان نفتی «العمر» در استان «دیر الزور» (شرق سوریه) تجهیزات نظامی و لجستیکی منتقل کردند. منبع مذکور مقصد۳۰۰ کامیون آمریکایی را پایگاه نظامی «تل البیدر» در استان «حسکه» اعلام کرده است.
بر اساس نظر کار شناسان، آمریکا قصد داردکه در شمال شرق سوریه یک دولت جدایی طلب کرد ایجاد کند و سلطه خودش را بر استان‌های حسکه و دیرالزور سوریه و حتی استان «الانبار» عراق تقویت نماید. دمشق تاکنون بارها اعلام کرده است که حضور آمریکا در سوریه غیر قانونی است.
انفجار خونین در عفرین
از سوی دیگر خبر رسیده بر اثر انفجار یک‌تانکر نفت در شهر «عفرین» واقع در شمال سوریه، که بعد از ظهر سه شنبه رخ داد، 46 نفر کشته و حدود 50 تن دیگر زخمی شده‌اند. علت انفجار، جاگذاری یک بسته انفجاری در داخل‌تانکر نفت اعلام شده است. «رامی عبدالرحمن» رئیس‌مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه گفته بیشتر افرادی که آسیب دیده یا کشته شده‌اند، غیر نظامی هستند. وی تأکید کرد شدت آتش منبعث از انفجار، به‌اندازه‌ای گسترده بوده که باعث سوختن شمار زیادی از افراد شده است. شهر عفرین تحت‌اشغال نظامیان ترکیه و تروریست‌های وابسته به این کشور قرار دارد.
وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای، شبه نظامیان موسوم به «یگان‌های مدافع خلق کُرد» را عامل این انفجار معرفی کرده است اما هستند طرفهایی که ترکیه را عامل این انفجار معرفی می‌کنند.