kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۷۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
آخرین گمانه زنی ها درباره سرنوشت رهبر کره شمالی

سئول: رئیس کیم سرحال و مشغول اداره کشورش است

در میانه گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت رهبر کره شمالی، وزیر دفاع کره جنوبی نیز گفت، هیچ تحرک غیرعادی در کره شمالی شناسایی نشده و کیم به صورت عادی در حال اداره امور کشورش است.




«جئونگ کیونگ دوو»، وزیر دفاع کره جنوبی، در واکنش به سیل شایعات مربوط به وضعیت سلامتی «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، گفته هیچ تحرک غیرمعمولی در کره شمالی شناسایی نشده است. به گزارش فارس، این مقام کره‌ای در عین حال تأکید کرده که غیبت کیم از انظار عمومی چیز جدیدی نیست.
کیم جونگ اون آخرین بار ۱۸ روز پیش در روز ۱۱ آوریل (23 فروردین) در یک جلسه حزب کارگران کره دیده شده و از آن زمان خبری از او در دسترس نیست. مسئله زمانی حساس‌تر شد که کیم در جشن سالگرد تولد پدربزرگش «کیم ایل سونگ»، بنیانگذار کره شمالی، حاضر نشد؛ مراسمی که هر ساله با حضور او برگزار می‌شد. و همین مسئله بهانه رسانه های آمریکایی برای گمانه زنی درباره وضعیت او شد.
«کیم یون‌چول»، وزیر اتحاد کره جنوبی هم، روز سه‌شنبه و در نشست پارلمان این کشور گفت، دولت از محل اقامت کیم جونگ‌اون آگاه است. به گزارش باشگاه خبرنگاران از «بلومبرگ»، «کانگ کیونگ‌وا»، وزیر خارجه کره جنوبی، نیز در پاسخ با این پرسش که «آیا سئول واشنگن را از وضعیت و محل کیم جونگ‌اون مطلع کرده یا خیر؟»، گفته: «مقامات آمریکا در ارتباط کامل با مقامات کره جنوبی هستند و باید از این موضوع مطلع می‌شدند.»
گفتنی است، همه این موضع‌گیری‌ها در حالی است که هیچ تصویر تازه‌ای از کیم در رسانه‌ها دیده نمی‌شود، رسانه‌های کره شمالی هم کاملاً این شایعات را مسکوت گذاشته‌اند و در تأیید یا رد آن‌ها چیزی نمی‌گویند، حتی دیپلمات‌های کره شمالی در دیگر کشورها هم حاضر به گرفتن هیچ موضع رسمی نیستند. ترامپ نیز در آخرین موضع گیری خود گفت: از وضعیت رهبر کره شمالی آگاه است اما نمی گوید! نخست وزیر ژاپن نیز همین موضع را به شکلی دیگر گرفت. به نظر می رسد گذشت زمان بهتر از هر تحلیلگری، پاسخ این معما را خواهد یافت!