kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۷۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱

پایان مرحله اول عملیات بزرگ رمضان با آزاد ‌سازی 5 منطقه مهم الانبار

نیروهای ارتش و حشد‌الشعبی عراق مرحله نخست عملیات «رمضان» در استان «الانبار» را با پاک‌سازی دست کم پنج منطقه‌این استان از‌اشغال تروریست‌های «داعش»، با موفقیت به پایان رساندند.



عملیات «رمضان-1» که نیروهای حشد‌الشعبی و ارتش عراق چند روز قبل با هدف سرکوب عناصر باقی مانده داعش در استان الانبار آغاز کرده بودند، روز سه‌شنبه پس از پاک‌سازی مناطق مورد نظر‌، پایان یافت.
در همین ارتباط، «احمد نصرالله» فرمانده عملیات الانبار، توضیح داده که، مناطق مختلف صحرای غربی استان الانبار، که بارزترین آنها «أصواب»، «صویب»، «الغمی جعاس الملصی»‌، «المرصنات» و «الولید» بودند، از لوث عناصر داعش پاک‌سازی شدند.
نگرانی آمریکا
«غانم العیفان» از رهبران «حشد العشائری»(بسیج عشایری) استان الانبار عراق اما تأکید کرده، اعضای گروه تروریستی داعش که از سوریه فرار کرده‌اند، در صحرای الانبار اردو زده‌اند و آمریکا که نگران از دست رفتن داعش است، برای کنترل استان الانبار تلاش می‌کند.
به گزارش ایکنا، العیفان در ادامه تصریح کرده: استان الانبار با توجه به موقعیت صحرایی، برای عناصر فراری داعش از سوریه، جای امنی محسوب می‌شود. این استان برای کشور عراق نیز از لحاظ امنیتی‌، بسیار مهم و حساس است.
العیفان در ادامه، با بیان اینکه «آمریکایی‌ها به‌منظور کنترل استان الانبار در حال جنگ با محور مقاومت هستند»، افزود: «آمریکایی‌ها تمامی پایگاه‌ها را ترک و تنها در پایگاه عین‌الاسد حضور زمینی دارند. عین الاسد در استان الانبار واقع است».
کاظمی برنامه کابینه‌اش را به پارلمان فرستاد
از سوی دیگر خبر رسیده که، منابع سیاسی در عراق اعلام کرده‌اند، «مصطفی کاظمی» نخست‌وزیر مکلف این کشور، برنامه کابینه‌اش را به پارلمان فرستاده و خواستار تعیین موعد برگزاری جلسه رای اعتماد به دولت خود شده است. یک منبع سیاسی آگاه در عراق، دیروز گفته کاظمی مذاکرات مارتنی‌اش با فراکسیون‌های سیاسی را به پایان رسانده و بیشتر افراد کابینه‌اش را مشخص کرده است.کاظمی همچنین، به خبرنگاران گفت که برگزاری انتخابات زود هنگام در عراق را زمینه ‌سازی خواهد کرد.