kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۷۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
سی ان ان:

کرونا، ماهیت ارتش آمریکا را تغییر می‌دهد

شبکه تلویزیونی آمریکا درباره تاثیرات ویروس کرونا بر ارتش این کشور نوشته، این ویروس می‌تواند باعث تغییر ماهیت ارتش آمریکا شود لذا، پنتاگون باید در فهم تهدیدات خارجی بازنگری کند.




کرونا تاثیر ویرانگری بر حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و بهداشتی آمریکا گذاشته است. این کشور بدترین وضعیت را در میان تمام کشورهای درگیر با کرونا دارد. ارتش آمریکا نیز از تاثیرات مخبرب و ویرانگرا این ویروس و سوء مدیریت، مصون نمانده است.
بر اساس گزارش‌ها تنها در یک مورد 26 ناو آمریکا به خاطر کرونا زمین گیر شده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان نیز در گزارشی خبری- تحلیلی به قلم «باربارا استار» خبرنگار حوزه پنتاگون به بررسی آثار بلندمدت شیوع ویروس کرونا بر بیش از یک میلیون و 400 هزار پرسنل ارتش و نیروهای مسلح آمریکا پرداخته است.
به باور نویسنده سی‌ان‌ان، فراتر از تاکید بر لزوم کارآمدی ارتش آمریکا، این موضوع وجود دارد که همه گیری کرونا ممکن است سبب بر هم خوردن معادلات ژئوپلیتیکی شود و تهدیدات تازه و غیرقابل پیشبینی برای امنیت ملی آمریکا ایجاد کند: «دلایل زیادی برای نگرانی درخصوص بحران شیوع ویروس کرونا وجود دارد. ویروس موجب شد که ارتش مانورهای نظامی خودش را لغو کند، به مدت کوتاهی فرایند جذب نیرو را متوقف کند، ناو فرانکلین روزولت را بعد از ابتلای 800 ملوان و مرگ یک ملوان دوباره به آب برگرداند. هم اکنون بیش‌از 40 ناو جنگی شیوع کرونا را گزارش داده‌اند...نزدیک به 4000 مورد ابتلا در میان نیروهای فعال و مشغول به وظیفه ارتش وجود دارد اما ابتلای ملوانان در ناو روزولت بیشترین نگرانی کادر پزشکی ارتش را به دنبال داشته است. نیروی دریایی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در حال همکاری روی تحقیق به منظور تعیین چگونگی سرایت ویروس به این ناو هواپیمابر هستند».
به گفته باربارا استار خبرنگار حوزه مسائل دفاعی سی‌ان ان، «یک فهم رو به گسترش در حال ایجاد شدن است مبنی بر اینکه شاید همه گیری کرونا باعث تغییر ماهیت ارتش آمریکا و کاری که می‌کند و فهم تهدید امنیت ملی شود». مارک میلی رئیس‌ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا ماه گذشته درباره تاثیرات کرونا بر ارتش گفته بود: «آیا به همان روال قبلی برخواهیم گشت؟ نه من چنین چیزی را نمی‌بینم».