kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۲۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
عبدالمهدی: هر روز با داعش می‌جنگیم

تحرکات خصمانه آمریکا در عراق و سوریه با محوریت «احیاء داعش»

واشنگتن که جایگاه خود را در عراق و سوریه بسیار متزلزل و از دست رفته می‌بیند، حمایت‌های همه‌جانبه خود را از تروریست‌های داعش در این دو کشور، از سر گرفت.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، که جایگاه این کشور را در عراق و سوریه، از دست رفته می‌بیند، قصد دارد بار دیگر بخت آمریکا را با کارت داعش بیازماید. به همین خاطر، سازماندهی این گروه تروریستی را توسعه داده است.
سوریه
« غسان یوسف» نویسنده و تحلیلگر سوری، به خبرگزاری تسنیم گفت: نیازهای لجستیکی اصلی داعش از سوی آمریکا و ترکیه تأمین می‌شود. وی افزود: آمریکا وجود داعش را بهانه‌ای برای ماندن می‌داند و اگر وجود نداشته باشد، تلاش می‌کند که آن را ایجاد کند. به همین خاطر، اکنون آموزش عناصر داعش در اردوگاه «الرکبان» و پایگاه« التنف» در شرق سوریه، و در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در جریان است.
به گفته این نویسنده سوری، عناصر داعش هم‌اکنون در مناطق تدمر‌، السخنه و نیز در مجاورت پایگاه التنف حضور دارند و زمانی که از دست نیروهای ارتش سوریه فرار می‌کنند، به پایگاه‌های آمریکایی پناه می‌برند و حتی شبه نظامیان کرد نیز با عناصر داعش همکاری می‌کنند. کردهای مسلح سوریه که تا دیروز می‌گفتند آمریکا از پشت به آنها خنجر زده است، بار دیگر پذیرفتند که در ازای دریافت مبالغی، در راستای منافع آمریکا عمل کنند.
اخیرا شماری از فرماندهان و عناصر گروه تروریستی «مغاویر الثوره» که تفکر داعشی دارند، از پایگاه آمریکایی التنف فرار کردند و اسناد همکاری نیروهای آمریکایی با عناصر داعش را تحویل فرماندهان و مقامات سوری
دادند.
عراق
در عراق نیز داعش در حال جان گرفتن است و بر اساس گزارش‌ها، عوامل این گروه تروریستی در کرکوک، دیا له، صلاح الدین و برخی مناطق و استان‌های دیگر این کشور، طی روزهای گذشته فعال‌تر شده‌اند.
«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، هم در این رابطه گفت که نیروهای امنیتی این کشور همه روزه با تروریست‌های داعش درگیر هستند و در این راه کشته نیز می‌شوند.
«کریم علیوی» عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق، با بیان اینکه نیروهای آمریکایی در پشت حملات داعش در استان‌های مختلف قرار دارند افزود، این حملات بعد از تصویب طرح خروج نیروهای بیگانه از سوی پارلمان عراق و الزام دولت به اجرای آن، شدت گرفته است. علیوی پیشی بینی کرد که داعش فعالیت‌های خود را افزایش خواهد داد.