kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
امیر حیدری:

تانک‌های T-90 بومی ‌مهرماه تحویل نیروی زمینی می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تحویل ‌تانک‌های 90-‌T بومی ‌به این نیرو در مهرماه سال جاری خبر داد.




برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما به مناسبت ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ‌ستاد و
امیر کیومرث حیدری  فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.
امیر سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش با‌ اشاره به اینکه در رژه خدمت تجهیزات جدید کرونایی رونمایی شد، گفت: ما به ادامه فعالیت‌های خودمان می‌پردازیم تا بتوانیم ویروس کرونا را در کشور ریشه‌کن کنیم.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با‌ اشاره به اهداف اصلی نیروی زمینی ارتش در راستای جلوگیری از شیوع کرونا و هم‌افزایی ملی، ادامه داد: در عرصه‌های مختلف وسایل خاصی ابداع و اختراع شده است که در بحث مبارزه با ویروس کرونا و مبارزه تهاجمی‌ و تشخیص مثمرثمر خواهد بود لذا تجهیزات و وسایل ما در این عرصه به‌عنوان اختراعات نیروی زمینی از روز اول به خدمت گرفته شده است.
وی با بیان اینکه «دشمن در حال کار روی این موضوع است که پادگان‌ها محل شیوع بیماری است و روی این موضوع هم تبلیغ می‌کند»، افزود: ما قبلاًً گفتیم، الان هم می‌گوییم که سالم‌ترین محیط در سطح شهر، پادگان‌ها هستند؛ همه بخش‌های پادگان‌ها روزانه چندین مرتبه ضد عفونی و همه کارکنان حین ورود و خروج کنترل می‌شوند و امکانات در پادگان‌ها به اندازه کافی وجود دارد و تمامی ‌پادگان‌ها تحت کنترل شدید است.
افزایش توان رزم نزاجا
امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در این برنامه در خصوص افزایش توان رزم  نزاجا با بیان اینکه طرح لبیک ۲ از امسال آغاز می‌شود و تجهیزات جدیدی در ساختار نزاجا به کار گرفته خواهد شد، اظهار داشت: از جمله این تجهیزات سه نوع تیربار جدید ساخت صنایع دفاع است که بهترین آنها سلاح شاهر با نواخت تیر بالا است و جایگزین تیربارهای موجود می‌شود. همچنین در نظر داریم تا سلاح ژ- ۳ را به تدریج از چرخه خارج کرده و سلاحی دیگری را که توسط وزارت دفاع ساخته شده است وارد چرخه عملیاتی کنیم.
به گزارش فارس، فرمانده نیروی زمینی ارتش در تشریح  دستاوردهای جدید این نیرو در حوزه زرهی نیز، عنوان کرد: الان در نزاجا  فناوری ساخت ‌تانک مدرن نهادینه شده است و شاید بتوان گفت‌ تانک ذوالفقار دیگر‌ تانک نسل ۲ حساب می‌شود؛ الان در حال کار روی ‌تانک
تی-۹۰ هستیم که چند رده از ذوالفقار بالاتر است. افتخار ذوالفقار بر این است که اولین ‌تانکی بوده که در داخل ساخته شده است؛ بعد از ذوالفقار ما به سمت ساخت ‌تانک با قدرت آتش و نواخت تیر بالاتر و آپشن‌های به روزتر که همه این ویژگی‌ها در‌ تانک تی-۹۰ خلاصه
شده است.
وی با بیان اینکه در حال تست تحویل‌گیری ‌تانک تی-۹۰ هستیم، ادامه داد: تی-۹۰ پیشرفته‌ترین ‌تانک روز دنیا است.
امیر حیدری همچنین در تشریح ویژگی‌های این‌ تانک، اظهار داشت: همچنین ما هفت آپشن جدید شامل استابلایزر جدید و ارتقای توانایی در برابر تک‌های شیمیایی و میکروبی روی آن اضافه و آن را تبدیل به سلاح نبرد آینده کرده‌ایم. ان‌شاءالله اولین سری از این‌ تانک را در مهرماه تحویل می‌گیریم.