kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
پیش‌بینی انقلابیون یمن درست بود

آل‌سعود پس از درخواست آتش بس 260 حمله زمینی و هوایی علیه یمن انجام داد!

سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که عربستان از زمان آغاز آتش‌بس، بیش از ۲۶۰ حمله هوایی و زمینی به مناطق مختلف یمن انجام داده است.




عربستان 21 فروردین ماه با سروصدای رسانه‌ای زیاد خبر از اعلام آتش بس دو هفته‌ای در یمن داد. این  آتش‌بس دروغین از همان ابتدا توسط انصارالله و انقلابیون یمن رد شد و این جنبش آن را بازی جدید آل‌سعود اعلام کرد. از همان دقایق اولیه شروع آتش بس، آل‌سعود حملات هوایی خود به یمن را گسترش و شروع به نقض آتش بسی کرد که خود اعلام کرده بود. اکنون با گذشت بیش از یک هفته از شروع این آتش بس دروغین، شمار حملات آل‌سعود به یمن درستی پیش‌بینی انصارالله را اثبات کرده است.
«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی از پنجشنبه ۲۱ فروردین تا 28 فروردین، ۲۳۰ حمله هوایی به استان‌های صنعا (در شمال یمن)، عمران (در شمال)، الجوف (در شمال)، مأرب (در مرکز)، البیضا (در جنوب)، صعده (در شمال) و الحدیده (در غرب یمن) داشته است. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سریع در ادامه، از ۳۲ عملیات هجومی و تلاش برای نفوذ نیروهای ائتلاف سعودی نیز در این یک هفته خبر داد. وی اعلام کرد، این عملیات هجومی در استان‌های صنعا، عمران، الجوف، مأرب، البیضاء، صعده و الحدیده بوده است. سریع در پایان تأکید کرد، اقدامات مناسب برای دفاع از کشور و ملت اتخاذ خواهد شد تا جلوی این تجاوز سعودی-آمریکایی گرفته شود.جنگنده‌های سعودی همچنین از صبح دیروز پیوسته در آسمان یمن به پرواز درآمده و ۱۵ بار مناطقی را در دو استان «الجوف» و «مأرب» در شمال شرق این کشور را بمباران کردند.
واکنش انصارالله به پیشنهاد سازمان ملل
اما در حالی که سازمان ملل اعلام کرده یمن باید برای رسیدن به آتش بس به خصوص با گسترش شیوع ویروس کرونا تلاش کند، انصارالله پاسخ داد، بدون رفع محاصره، آتش بسی در کار نخواهد بود. «محمد عبدالسلام» رئیس‌هیئت مذاکره‌کننده صلح یمن، درباره موضع کنونی صنعا نسبت به درخواست سازمان ملل برای قبول آتش‌بس تاکید کرد: «گفت‌وگو زیر آتش و محاصره، صرفا اهرم فشاری است که به نفع گزینه نظامی خواهد بود». او ادامه داد: «ما بر موضع آشکار خود تاکید می‌کنیم و می‌گوییم توقف گزینه نظامی و پایان دادن به محاصره فراگیر قبل از ورود به هر مذاکره‌ای، گزینه صحیح محسوب می‌شود». این مقام یمنی بار دیگر اعلام آتش‌بس توسط توسط ائتلاف سعودی طی یک هفته اخیر را ادعایی دروغین و صرفا یک نمایش تبلیغاتی و رسانه‌ای توصیف کرد.