kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
حزب‌الله لبنان:

تبانی جهان علیه مقاومت نتیجه عکس داد

نفر دوم حزب‌الله در سالروز حمله سال 1996 رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان اظهار داشت، تمام جهان علیه مقاومت تبانی کرد، اما مقاومت سه‌گانه ارتش، ملت و مقاومت منجر به خروج ذلت‌بار رژیم اسرائیل از جنوب لبنان شد.




رژیم صهیونیستی در دهم آوریل ۱۹۹۶ به جنوب لبنان حمله کرد. زنان و کودکان برای در امان ماندن از حملات به روستای «قانا» که مقر سازمان ملل در آن قرار داشت، فرار کردند. اما ارتش صهیونیستی این مقر را هدف آتش توپخانه قرار‌داد و به طور همزمان، آن را بمباران کرد و زنان و کودکان را به خاک خون کشید.
شیخ «نعیم قاسم» معاون حزب‌الله، به همین مناسبت به شبکه «المنار» گفت: 11 آوریل ۱۹۹۶ (21‌فروردین 1375) اسرائیل با به راه‌انداختن کشتار، دنبال ایجاد اختلاف میان مقاومت و مردم بود و جهان نیز پس از نشست «شرم ‌الشیخ» (در مصر)، برای پایان دادن به مقاومت تبانی کرده بود.
به گزارش خبرگزاری فارس، وی ادامه داد، ایستادگی سه‌گانه ارتش، ملت و مقاومت، باعث شد که رژیم اسرائیل ناچار به خروج ذلت‌بار از جنوب لبنان شود و به صورت کتبی حق مقاومت در شلیک موشک در صورت حمله به غیرنظامیان، را به رسمیت بشناسد.
شیخ قاسم تصریح کرد، تجاوز رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۶‌، آغاز گردن نهادن این رژیم به قدرت بازدارندگی بود. (اکنون) مقاومت برای مقابله با هر حمله‌ای آماده است، حتی اگر جنگ همین فردا رخ دهد، هرچند این (احتمال)، فعلا مطرح
نیست.
معاون حزب‌‌الله در ادامه به شیوع ویروس کرونا پرداخت و ضمن اعلام اینکه کرونا برای تمام جهان است، افزود: دولت آمریکا عامل کمکی در انتشار ویروس است، زیرا به شیوه‌ای غیرانسانی در سطح داخلی و خارجی عمل می‌کند، خواه با تحریم‌هایی که مانع از اقدامات کشورها برای فایق آمدن بر کرونا می‌شود، یا اینکه سعی می‌کند برخی مؤسسات و پژوهشگران را بخرد تا نتیجه برای خودش باشد، یا زمانی که مواد بهداشتی و پزشکی متعلق به کشورهای اروپایی را می‌دزدد.
وی ادامه داد: پس از کرونا در برابر جامعه بین‌المللی متفاوت خواهیم بود، جامعه‌ای که از نظر اقتصادی و سیاسی تضعیف شده و اختلافات و محورهای جدیدی شکل گرفته است؛ همچنین تفکری که می‌گوید آمریکا جهان را رهبری می‌کند، ساقط شده است.
شیخ قاسم ضمن قدردانی از وزارت بهداشت لبنان و رئیس‌آن «حمد حسن»، و تمامی طرف‌هایی که در مقابله با کرونا در این کشور تلاش می‌کنند، تصریح کرد، اقدامات حزب‌الله در این راستا برای اطمینان‌بخشی به شهروندان بوده و حزب‌الله تابع تصمیم‌های دولت لبنان است.
وی ضمن اعلام اینکه اقدامات حزب‌الله در جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا مفید بوده، افزود که این جنبش حاضر به کمک به هر منطقه‌ای بر اساس امکانات موجود است.