kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳

اعلام قیمت کتب درسی سال تحصیلی جدید

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قیمت پشت جلد کتب درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم متوسطه اول و یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم آغاز شده است، گفت: ثبت‌نام برای این مقاطع تا ۲۳ خرداد ادامه دارد.
کاظمی ادامه داد: ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه از هشتم تیرماه شروع می‌شود و علت آن این است که دانش‌آموزان ابتدا باید در مدرسه ثبت‌نام کنند.
وی درباره قیمت کتاب‌های درسی اظهار داشت: قیمت کتاب‌های درسی متفاوت است. به عنوان مثال قیمت کتاب‌های درسی در دوره ابتدایی برای پایه اول ۲۴ هزار تومان و برای پایه ششم ابتدایی ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.
کاظمی افزود: قیمت کتب در دوره متوسطه اول نیز از ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است. در دوره متوسطه دوم به دلیل تکثر رشته‌ها قیمت کتاب‌های درسی متفاوت است اما به عنوان مثال عمدتا در شاخه نظری قیمت‌ها از ۵۲ هزار تا ۷۱ هزار تومان تعیین شده است.
گفتنی است، اولیا و دانش آموزان می‌توانند از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و برابر جدول زمان‌بندی مراجعه و درخواست کتاب‌های درسی خود را ثبت‌نام کنند.