kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲

نعل وارونه سفیر انگلیس در عراق؛ ما عامل ثبات هستیم و عراقی‌ها عامل بی‌ثباتی!

سفیر انگلیس در عراق طی اظهاراتی عجیب، تلاش کرد که همه چیز را در عراق وارونه جلوه دهد و مدعی شد که گروه‌های مقاومت باعث نا امنی در این کشور هستند.

« استیون هیکی» طی توئیتی، تلاش کرد عراقی‌ها و نه‌اشغالگران، را مسئول نا امنی این کشور جلوه دهد!
به گزارش خبرگزاری فارس، هیکی در توئیتر نوشت: «دوست داشتم که اعضای خانواده‌ام با من در اینجا(عراق)می‌بودند، تا همه تلاش‌های مرا که عراق انجام می‌دهم، ببیند. ولی متأسفانه، اوضاع برای آنها به دلیل تهدید گروه‌های شبه‌نظامیان(گروه‌های مقاومت) و حملات مستمر راکتی به سفارت‌ها، امن نیست.
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که انگلیس به همراه آمریکا طی 19 سال اخیر همه جور بلا و مصیبت را متوجه عراقی‌ها کرده‌اند، که بدترین آنها، حمایت از داعش بوده است. اکنون نیز گروه‌های مقاومت از خود خویشتنداری به خرج می‌دهند، زیرا ‌اشغالگران بی‌توجه به تصمیم مجلس عراق، این کشور را ترک
نمی‌کنند.
از زمان تصویب طرح اخراج نظامیان بیگانه از عراق در پارلمان این کشور در ۱۵ دی ماه، آمریکا (سرکرده ائتلاف موسوم به ائتلاف ضد داعش) و انگلیس که ادامه حضور خود در عراق را در خطر می‌بینند، در تلاش برای ناامن جلوه دادن اوضاع این کشور هستند. واشنگتن و لندن حشدالشعبی را‌،که بیشترین نقش را در شکست داعش و آزاد‌سازی مناطق‌اشغالی داشته است، مسبب اوضاع جاری می‌دانند.
انگلیس حتی از حمله هوایی آمریکا به حشد‌الشعبی، که جزو نیروهای مسلح عراق است، حمایت کرده
است.