kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
در جلسه هیئت دولت

افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال ۱۳۹۹ تصویب شد

افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۹ در جلسه هیئت دولت مشخص شد.




در جلسه روز چهارشنبه هیئت وزیران به ریاست حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور، ضمن ارائه گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص مدیریت مقابله با ویروس کرونا، میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۹ مشخص شد.
بر اساس تصمیم هیئت وزیران، حقوق شاغلین دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۳۹۹، ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته به طوری که پس از افزایش مذکور، حکم حقوقی آنان از
 ۲۸ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.هم‌چنین، حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگی پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۷ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۵۰۰ ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارکنان به میزان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.
افزون بر این، حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۹ به میزان ۹ میلیون و ۷۱۷ هزار
و ۵۰۰ ریال تعیین می‌شود که با احتساب فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یادشده این میزان نباید کمتر از
۱۷ میلیون و ۹۷۴ و ۵۰۰ ریال شود و مابه التفاوت آن تا این مبلغ به سقف محاسبه شده، اضافه خواهد شد.
تسریع در روند اعتبار
یک میلیون تومانی
 برای هر خانواده یارانه‌بگیر
رئیس‌جمهور همچنین روز پنجشنبه در گفت وگو با رئیس‌سازمان برنامه و بودجه کشور با‌اشاره به برنامه‌های دولت برای کاستن از عوارض اقتصادی ناشی از توقف برخی کسب و کارها در دوران کرونا و تاکید بر این موضوع در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر تسریع در اجرای پیشبرد طرحهای حمایتی دولت از اقشار آسیب‌پذیر تاکید کرد.
حجت‌الاسلام روحانی در این گفت‌و‌گو بر تسریع در اجرای طرح اعتبار یک میلیون تومانی برای هر خانواده یارانه‌بگیر برای ماه اردیبهشت تاکید نمود.
بهره‌برداری از
 پروژه‌های زیربنایی
در شرایط جدید طبق برنامه
رئیس‌جمهور همچنین روز پنجشنبه در گفت‌وگو با وزیران نفت و نیرو، ضمن دریافت گزارشی از روند اجرای طرح‌های مرتبط با این دو وزارتخانه تاکید کرد که پروژه‌های زیربنایی در حوزه فعالیت این دو وزارتخانه در شرایط جدید، طبق برنامه باید مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
روحانی به وزیر نفت دستور داد در روند اتمام پروژه لوله نفت از گوره به جاسک تسریع شود تا این طرح هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.
رئیس‌جمهور همچنین ضمن قدردانی از تلاش بی‌وقفه پرسنل وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای تامین نیازهای کشور در حوزه انرژی در روزهای مبارزه با کرونا، اظهار داشت: حفظ سلامت کارکنان فعال در حوزه‌های تولید و خدمت رسانی به مردم، اولویت نخست است و پروتکل‌های بهداشتی باید به دقت در همه بخش‌های این وزارتخانه‌ها رعایت شود.
اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی از شنبه
رئیس‌جمهور پس از دریافت گزارش‌های جداگانه‌ای از وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز شنبه (امروز) و آغاز فعالیت کسب و کارهای کم‌ریسک در همه استان‌ها به جز تهران، تاکید کرد که این طرح باید با نظارت دقیق و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا شود.
فعالیت کسب و کارهای کم ریسک در تهران نیز قرار است از سی‌ام فروردین آغاز شود.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این گفت‌وگو گزارشی را از آخرین وضعیت استان‌ها و تهران در روزهای گذشته و امروز و میزان آمادگی و ارزیابی از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی ارائه کرد.
تسریع در سازوکار عرضه سهام بنگاه‌های دولتی در بورس
روحانی همچنین در گفت‌و‌گویی با دکتر «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور داد سریعا طبق مصوبه اخیر دولت، سازوکار عرضه سهام بنگاه‌هایی را که در اختیار دولت، نهادهای عمومی و نیروهای مسلح هستند، در بورس فراهم کند.
در این گفت‌و‌گو ضمن تاکید بر رفع موانع و تسریع و تسهیل در ترخیص کالاهای مانده در گمرک، دستور داد طبق تاکید جدید دولت، در روند تخلیه کالاها و تجهیزات پزشکی و درمانی که از چه زمانی به بعد وارد کشور می‌شود، در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم را به عمل آورد و گزارش اقدامات انجام شده در این حوزه‌ها نیز در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.
پیگیری روند درخواست ایران از صندوق بین‌المللی پول
رئیس‌جمهور درگفت وگو با رئیس‌کل بانک مرکزی نیز ضمن دریافت گزارشی از روند درخواست وام از صندوق بین‌المللی پول، بار دیگر با رد هرگونه تبعیض بین ایران و دیگر کشورها، تصریح کرد: صندوق بین‌المللی پول در این شرایط سخت باید بدون تاثیر پذیری از شیطنت‌های دشمنان ملت ایران، به وظیفه خود نسبت به تعهدات بین‌المللی عمل کند.
«عبدالناصر همتی» در این گفت‌وگو اقدامات انجام گرفته را تشریح و اعلام کرد که درخواست، در مرحله طرح در هیئت اجرایی صندوق است و ما مصمم به پیگیری آن هستیم.
رئیس‌کل بانک مرکزی در این گفت‌وگو گزارشی را از نحوه پیگیری استفاده از منابع بانک مرکزی در بانک‌های خارج از کشور و سایر منابع در دسترس برای تأمین نیازهای مردم به‌ویژه مواد مورد نیاز در مبارزه با کرونا، ارائه کرد.
وی همچنین در این گفت‌وگو از موفقیت حقوقی ایران در رفع توقیف یک میلیارد و 600 میلیون دلار منابع بانک مرکزی در «کلیر استریم لوکزامبورگ»، گزارش داد.