kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

پای رژیم صهیونیستی هم به جنگ لیبی باز شد

منابع خبری گزارش می‌دهند که امارات برای تقویت پدافند هوایی نیروهای شرق لیبی در مقابله با پهپادهای غالباً ترکیه‌ای نیروهای غرب لیبی با رژیم صهیونیستی قرارداد نظامی امضا کرده است.



یک سال پس از حملات شبه‌نظامیان شرق لیبی تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» (موسوم به ارتش ملی‌) به طرابلس پایتخت لیبی و ناکامی آنها در ورود به شهر، درگیری‌ها در این شهر وارد فاز جدیدی شده است. طرابلس در کنترل نیروهای غرب است که «دولت وفاق ملی» خوانده می‌شوند و نخست‌وزیری آن را «فائز السراج» بر عهده‌دارد. نیروهای شرق حمایت امارات، عربستان، مصر و... را دارد و دولت وفاق حمایت سازمان ملل، ترکیه و...
به گزارش «العربی الجدید»، امارات برای خرید سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی قراردادی منعقد کرده است. منابع عنوان داشته‌اند، این سامانه که توسط یکی از شرکت‌های دفاعی رژیم صهیونیستی تولید می‌شود، مستقیماً از مصر به لیبی انتقال داده شده تا به مناطق تحت نفوذ نیروهای شرق برسد. افسران لیبیایی وابسته به حفتر نیز برای استفاده از این سامانه آموزش دیده‌اند.
پیش‌تر خبرهایی از امکان دخالت رژیم صهیونیستی می‌رسید، اما آب گِل‌آلود جنگ داخلی در لیبی آن‌قدر تیره شده که پای این رژیم آشکارا به این فاجعه باز شود. چنان‌که بارها و بارها تأکید شده، باز شدن پای کشورهای خارجی به جنگ لیبی که هر کدام منافع خود را می‌جویند، در عمل امکان یک صلح پایدار بین طرفین را دشوارتر از دشوار می‌کند، رژیم صهیونیستی که جای خود دارد!