kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶

رژیم صهیونیستی طی 20 سال گذشته 3000 کودک کشته است

بر اساس آماری که وزارت اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت روز کودک فلسطینی منتشر کرده است، طی 20 سال اخیر 3000 کودک فلسطینی توسط صهیونیست‌ها شهید و ده‌ها هزار کودک دیگر زخمی شده‌اند.

کودکان به عنوان بزرگ‌ترین قربانیان خشونت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین به شمار می‌روند. اخیرا جنبش حماس اعلام کرد که 200 کودک فلسطینی همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی بازداشت هستند. در جدیدترین آمار منتشر شده، شمار کودکان شهید شده طی 20 سال اخیر مشخص شده است. وزارت اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت روز کودک فلسطینی اعلام کرد، نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان به تعرض‌های خود علیه کودکان فلسطینی ادامه می‌دهند و از آغاز انتفاضه الاقصی در سال 2000 تا پایان ماه اکتبر ۲۰۱۹ (مهر 98) بیش از ۳۰۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند و ده‌ها هزار کودک دیگر زخمی شده‌اند.
بر اساس گزارش العالم، از زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، قدس را پایتخت رژیم اسرائیل خواند، تا پایان سال ۲۰۱۹، ۱۱۴ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌ و هزاران کودک دیگر زخمی شده‌‌اند. در ادامه این گزارش آمده است: نظامیان رژیم صهیونیستی از ابتدای ۲۰۱۹ تا کنون ۴۷۵ کودک زیر ۱۸ سال و از ابتدای ۲۰۲۰ تاکنون ۲۶۴ کودک را بازداشت کرده‌اند. بر اساس آمار باشگاه «الاسیر»، ویژه رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی، همچنان ۲۰۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت به سر می‌برند. ۹۵ درصد کودکان فلسطینی در بازداشت مورد شکنجه و آزار قرار می‌گیرند و بازجویان صهیونیستی به زور از آنها اعتراف می‌گیرند.