kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
بر اساس سازوکار توزیع منابع همسان‌سازی

میانگین حقوق بازنشستگان بیش از ۴ میلیون تومان شد

بر اساس سازوکار توزیع ۱۰هزار میلیارد تومان منابع همسان‌سازی، حقوق بازنشستگان بیش از ۴ میلیون تومان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ در تبصره 12 قانون بودجه سال 1399 به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران لشگری و کشوری‌اشاره شده است.
بر اساس توزیع 10 هزار میلیارد تومان منابع همسان‌سازی که با پیشنهاد کانون‌های بازنشستگان انجام شد، به‌طور متوسط 900 هزار تومان به حقوق مشمولان در 20 گروه شغلی اضافه می‌شود.
بر اساس سازوکار نهایی توزیع 10 هزار میلیارد تومان منابع مذکور، حقوق بازنشستگان، بیش از چهار میلیون تومان شد، بر این اساس، رقم فوق سال جاری حدود 30 درصد افزایش یافته است. گفتنی است میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در سال 99 حدود 3/8 میلیون تومان خواهد بود که 31 درصد رشد کرده است، همچنین میانگین درآمد کارمندان دولت 5/4 میلیون شده است.
گفتنی است در شرایط تورمی موجود و در حالی که همین افزایش‌های مختصر برای حقوق بازنشستگان و کارمندان در نظر گرفته شده، اما تا کنون تصمیمی برای تغییر در میزان دریافتی کارگران گرفته نشده است. روزهای پایانی سال گذشته شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال 99 تشکیل جلسه داد ولی به تصمیم نهایی نرسید و سرنوشت حقوق کارگران به سال جاری موکول گردید که تا امروز این جلسه برگزار نشده است. کارگران جزو اقشار درآمدی پایین جامعه هستند که نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولان می‌باشند.