kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
رویترز فاش کرد

فعالیت گسترده عربستان و مصر علیه ایران در شبکه‌های مجازی با حربه «شایعه»

«فعالیت‌های سعودی و مصر و چند کشور دیگر علیه ایران، ترکیه و قطر چنان بالا گرفته که شبکه اجتماعی توئیتر مجبور شد هزاران حساب مرتبط با این کشورها را مسدود کند». این بخشی از گزارش خبرگزاری رویترز است.


سرویس خارجی-


در ماه پایانی سال گذشته خبرهایی منتشر شد که افشاگری آژانس‌های اطلاعاتی و روزنامه‌های آمریکایی نشان می‌دهد دو کارمند دارای تابعیت سعودی در شرکت توئیتر، به‌مدت 6 سال اطلاعات کاربران را سرقت و برای دولت سعودی ارسال می‌کردند.
در ادامه این جرایم حالا خبر رسیده، توئیتر مجبور شده هزاران حساب مرتبط با سعودی، مصر،‌اندونزی، هندوراس و صربستان را که اقدام به شایعه‌پراکنی علیه سه کشور ایران، ترکیه و قطر می‌کردند، حذف کند. آن‌طور که خبرگزاری «رویترز» نوشته، توئیتر فقط در مصر،۲۵۴۱ حساب را به علت مشارکت در انتشار شایعات‌ گسترده علیه ایران، قطر و ترکیه، حذف کرده است.
توئیتر می‌گوید: «اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که آنها [حساب‌های حذف شده] دستوراتی از جانب حکومت مصر دریافت می‌‌کردند.» توئیتر همچنین ۵۳۵۰ حساب را که از آنها برای «تمجید از رهبران عربستان و انتقاد از فعالیت قطر و ترکیه در یمن» استفاده می‌شده است، حذف کرده است. صاحبان حساب‌های یادشده از کشورها مختلفی از جمله سعودی، مصر و امارات اقدام به شایعه‌پراکنی می‌کردند.
فعالیت‌های مجازی علیه ملت‌ها توسط کشورهای مختلف چندین سال است که رواج دارد، اما آل‌سعود در سال‌های اخیر جنگ مجازی گسترده‌ای علیه ملت‌های مختلف به راه‌انداخته است. گفتنی است، حساسیت روی این فعالیت‌های سعودی از زمانی تشدید شد که «جمال خاشقجی» ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست و از مخالفان سیاست‌های دولت سعودی به طرز فجیعی توسط عمال«بن سلمان» ولیعهد سعودی تکه تکه شد.