kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۸۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰

صورت‌حساب غیرقابل تحمل کرونا برای اغلب شهروندان آمریکایی(خبر ویژه)

با توجه به شیوع ویروس کرونا، دولت آمریکا چقدر مردم خود را برای محافظت در مقابل این ویروس آماده کرده است.



نشریه «پیپلز دیلی» ضمن طرح این سؤال می‌نویسد: دکتر جروم آدامز، پزشک و جراح آمریکایی، در واکنش به هجوم مردم برای خرید ماسک، نوشته که «از خرید ماسک دست بردارید». درنتیجه، مردم در مورد چگونگی محافظت از خود سردرگم شده‌اند. او نوشت ماسک در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر نیست و بهترین راه ماندن در خانه هنگام بیماری است. اما بسیاری از مردم می‌گویند اگر ماسک تاثیری ندارد، چرا مددکاران  بهداشتی ماسک می‌زنند.
دولت آمریکا نیز با انعکاس توصیه جروم، از افراد بیمار خواسته در منزل بمانند، ولی ماندن در خانه هنگام بیماری امکانی اشرافی است که همه از عهده آن بر نمی‌آیند. به نقل از داده‌های سال ۲۰۱۹  دولت آمریکا، حدود یک چهارم از کارگران در آمریکا از مرخصی استعلاجی محروم هستند و این رقم در مورد کارگران پاره‌وقت به ۶۰ درصد می‌رسد. همچنین هیچ قانون فدرالی وجود ندارد که از شرکت‌ها بخواهد این نوع مرخصی را ارائه دهند. در نتیجه آمریکا تنها کشور پیشرفته در جهان است که در قانون فدرال آن الزامی برای دادن مرخصی استعلاجی وجود ندارد.
به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از پیپلز دیلی، دونا  بالمن، وکیل حقوقی و مدیر یک شرکت حمایت از کارمندان در فلوریدا، به شبکه خبری سی ان ان گفته است: از دست دادن  یک روز کاری می‌تواند برای کارمندان فاجعه مالی به بار آورد و آنها را در پرداخت اجاره منزل، قسط خودرو یا تغذیه خانواده خود دچار مشکل کند.
در حالی که دریافت مرخصی استعلاجی برای بسیاری همانند یک اقدام اشرافی است، انجام آزمایش برای تشخیص کرونا نیز هزینه بسیار بالایی تا حدود ۳۵۰۰ دلار به دنبال دارد. یک شهروند آمریکایی می‌گوید آنها چگونه انتظار دارند یک شهروند عادی در حذف این بیماری مشارکت داشته باشد درحالی که بیمارستان‌ها برای یک آزمایش خون ساده و تست ریه ۳۲۷۰ دلار دریافت می‌کنند.
بنابر اعلام دفتر سرشماری آمریکا، حدود 27/5 میلیون نفر یا 8/5 درصد از مردم آمریکا فاقد بیمه سلامت هستند. این مساله باعث می‌شود افراد تمایل کمتری برای دریافت خدمات بهداشتی هنگام ابتلا به بیماری‌هایی از جمله ویروس کرونا داشته باشند. یک شهروند با اشاره به این نکته که بیمارستان های حاشیه‌ای اغلب با کمبود منابع مالی مواجه‌اند، گفت اکنون بیمه سلامت برای همه به شدت مورد نیاز است.
یک مشکل دیگر در کنار ضعف در نظام سلامت و مراقبت‌های بهداشتی در امریکا، کمبود تخت‌های بیمارستانی است. طبق داده‌های سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، در آمریکا به ازای هر هزار نفر 2/8 تخت وجود دارد.